Volgers

Volgers

donderdag 24 maart 2022

aggregaat

Gisterenavond zat ik te lezen. Het was heel stil in huis. Steeds hoorde ik een zacht metalig getril. Eenmaal opgemerkt,blijft zoiets storen. Eerst dacht ik aan een nieuw geluidje van de koelkast. Maar nee,het was dichterbij.Ineens wist ik het. De oude grote metalen thermometer trilde tegen de muur. Want drukte ik er op,dan was het weg........De oorzaak wist ik ook meteen. Er staat al dagen lang een groot aggregaat te draaien bij de nieuwbouw van de school.Buiten en in het bijhuis is het hoorbaar en voelbaar in mijn buik. Maar door de dubbele ramen gelukkig binnen niet. De trilling is er dus wel degelijk.......Ik heb een paar dingen geprobeerd. Een plukje watten op de wand geplakt zorgde er voor,dat de thermometer stil was.Wat zal ik blij zijn,als de nieuwbouw klaar is. Gisteren was men met zo'n drilboor bezig. Ik heb tijdens de eetpauze van de werkmensen vlug even buiten in het zonnetje gezeten.

7 opmerkingen:

  1. Dat snap ik, dat je blij zal zijn als het klaar is. Geluiden kunnen zo vreselijk storend zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor met mijn gehoorapparaten sinds een week weer allerlei geluiden die ik niet meer hoorde juist. Vogels, gefluit, gesis, gepiep. Maar ik kan er nog voor kiezen om mijn apparaten niet in te doen. Goed horenden niet en kan me voorstellen dat je er een beetje gek van wordt dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er komt ooit een einde aan die bouwgeluiden, Izerina... ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik hoop voor jou dat Judy s ooit heel snel is 🙉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, wat heeft zo'n aggregaat veel effect dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, wat kan dat indringend zijn. Hopelijk snel klaar daar.

    BeantwoordenVerwijderen