Volgers

Volgers

maandag 7 maart 2022

voorzichtig.

Bijna twee jaar ben ik voorzichtig. Ging af en toe vroeg naar de supermarkt.Mijdde andere winkels. Bezocht kleine groepjes mensen en lette dan goed op ventilatie. Zo ook met bezoekers thuis.Maar nu besloot ik vrijdag toch weer in een verpleeghuis op bezoek te gaan. Alsof toen mijn normaler gedrag getest werd. Zaterdag zat ik (gelukkig) in de tuin bij de buurvrouw te praten. Ze is nu positief getest. Zondag kwam een nichtje met haar man op bezoek. Hij net genezen van corona,zij negatief getest. Het was gezellig,maar de bovenramen gingen open. ......Mijn oude tante van 95 jaar was vrijdag gevallen en zaterdag aan haar gebroken heup geopereerd. Daar gingen we gisteren avond heen. Strenge regels in het ziekenhuis. Eén persoon per patient.Het was rustig daar en ik kwam bijna niemand tegen. Mijn tante was net een ziek vogeltje. Soms leek het,alsof haar adem stopte. We hebben een goed kwartier wat gepraat en toen viel ze in slaap. Ze was al vergeetachtig en nu helemaal in de war. Wist niet,waar ze was en wat er gebeurd was. Maar wel berustend in de situatie. Ik ben wel blij,dat ik haar even gesproken heb.

3 opmerkingen:

  1. Ach wat naar van je tante. Wat goed dat je er toch was. Ik ben ook nog steeds voorzichtig. Als enige lijkt het soms wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk, het blijft moeilijk vind ik. Wat wel, wat niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn voor je tante dat je er was denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen