Volgers

Volgers

vrijdag 11 maart 2022

ecotarier

In de nieuwste "genoeg"las ik een woord,dat ik niet kende . ECOTARIER. Iemand,die met zijn voedselkeuze rekening houdt met het milieu. En dan met het totaalplaatje. De vervuiling van groei,verwerking en vervoer. Dat is een heel andere manier van kiezen. Ik zelf probeer zoveel mogelijk,lokaal,biologisch en van het seizoen te eten.Weinig dierlijke producten en zo min mogelijk verspillen .........Maar als die andere factoren er bij gerekend worden,ontstaat er een ander plaatje. Dan is chocolade vervuilender dan een stukje kip. Kaas en koffie staat boven een karbonaatje.Ik vond het een boeiend artikel,maar voor mij gaat het te ver om rekening mee te houden. Het enkele kopje koffie en een stukje chocolade na de maaltijd zijn veel te lekker.Kaas wissel ik al af met edelgist,maar blijft zo verslavend.Ik heb bewondering voor ecotariers. maar als ik straks mijn ochtendwandelingetje gemaakt heb,wacht er mijn dagelijkse kopje koffie.

7 opmerkingen:

  1. Ecotarier is voor mij ook een nieuw woord. Ik hoop dat die Genoeg zelf in de bieb is. Dan ga ik het zeker lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, het kan ook te gek worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of je nu vegetatier, flexetarier of ecotarier bent ik denk dat het feit dat we bewuster omgaan met voedsel en andere grondstoffen al heel wat winst oplevert voor het milieu. En dat iedereen vrij is om daar zelf een keus in te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende het woord ook niet, maar weet nu zeker dat ik het niet ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is soms erg ingewikkeld om het goed te doen. Ik kende de term niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mij ook een nieuw woord. Ik ben er geen een, en word er geen een ook. Ik heb al genoeg gedoe met eten, ik zou er een eetgestoord eetpatroon van krijgen! 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is zo ongeveer voor alles wat wij eten wel een argument tégen. Of het nu om suikers, vetten, zout, dierenleed, milieu of nog iets anders gaat, je kunt het bijna niet goed meer doen. Ik probeer maar een beetje mijn gezonde verstand te gebruiken, verder is het eigenlijk geen doen meer...
    Groet van Kitty, die jou vond via Bertiebo :)

    BeantwoordenVerwijderen