Volgers

Volgers

donderdag 23 juni 2022

grens

Grenzen aangeven is niet mijn sterkste kant. Ik zie wel de manipulatie,maar denk dan: "Ach laat maar". Maar nu werd het me te gortig. Een vriendin met nog meer rugpijn vraagt regelmatig of ik haar medicatie bij de apotheek wil halen. En dan brengen. Ik ben niet te beroerd om iemand te helpen,maar heb zelf soms ook pijn.De laatste keer zei ik tegen haar: "Nu jij niet ver meer loopt,regel dan,dat de medicijnen gebracht worden". Het antwoord was: "Ja maar dan moet ik daarvoor thuisblijven." Ik was perplex. Omdat er andere mensen op visite waren,heb ik iet gezegd,wat ik dacht. Dat komt nog wel.Maar medicijnen halen voor iemand,die niet thuis wil blijven,dat doe ik niet meer.

9 opmerkingen:

  1. als je vriendin gewoon de deur uit kan ondanks haar rugpijn kan ze ook zelf de medicijnen halen. Iemand helpen is prima, maar niet voor die reden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet te geloven!! Goed zo Izerina, ga je grenzen aangeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is dat. Je bent geen deurmat.
    Nee zeggen kan ook liefde mededogen in zich dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou... ik vind het ook niet leuk om zo'n hele tijd verplicht thuis te moeten blijven. Dus vraag ik nieuwe medicijnen aan op het moment dat ik kan inschatten wanneer ze komen (de fietskoerier doet het drie middagen per week). Maar het komt echt niet in me op om iemand anders er op af te sturen, ben je gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aargh! Dat is inderdaad wel irritant! En dan wel van alles van jou verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen