Volgers

Volgers

donderdag 16 juni 2022

overvloed

Weer had ik een wonderlijke droom. Waarschijnlijk doordat ik in de middag van het blad "genoeg"zat te genieten.In mijn droom stond er op het dorpspleintje een grote oude boom. De overvloed-boom.Iedereen kon naar die boom gaan en kenbaar maken wat hij nodig had. Dat verscheen dan. Zoiets als in de serie Star Trek de replicator,die energie in materie omzette.......Het was geweldig,er was genoeg voor iedereen. Ik vroeg me wel af of nu jalouzie op elkaar en het hebben van statussymbolen zouden verdwijnen.Of mensen nog shopverslaafd zouden blijven.Ik werd met een glimlach wakker.In het besef,dat ik ook genoeg heb.

5 opmerkingen:

  1. Een fijne droom... maar of de hebberigheid over zal gaan? Toch krijg ik het vermoeden dat mensen met minder genoegen zullen nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij een mooie dromen! Was het maar zo, hè, dat iedereen 'genoeg' had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie droom. Dan kom jij de dag weer goed door 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere droom Izerina! Mooi en een beetje sprookjesachtig ook.

    BeantwoordenVerwijderen