Volgers

Volgers

woensdag 29 juni 2022

Zweden

Wat genoot ik van de laatste aflevering van Floortje in Zweden. En stel dat in een tent op een vlot op de meren leefde. Er kwamen herinneringen boven. Toen(eind jaren '70) zagen we al een keer vlotten,die je kon huren om een watervakantie te houden. Wij hielden het bij kamperen. Regelmatig vonden we een "wildstek". Stukje gras bij een meertje en geen mens te bekennen. Alleen maar muggen. Drinkwater hadden we bij ons. Maar jezelf of kleding wassen gebeurde in het meer. We vingen regelmatig een vis,die op een vuurtje geroosterd werd. De stilte was heerlijk. Het verschil met de mensen bij Floortje was ,dat wij bij regen verder trokken en een stuga bij een boer huurde. Het is een geweldig land en wij ontmoetten vriendelijke en behulpzame mensen. De muggen en het feit,dat de hond niet mee mocht deed ons na vier vakanties toch een ander land kiezen.

4 opmerkingen:

  1. Avontuurlijk waren jullie. Nog voor dat het trendy werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heerlijk land inderdaad, Zweden! Wat avontuurlijk waren jullie. En van de afleveringen van Floortje genoot ik vroeger ook heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die aflevering heb ik nog niet gezien! Die gaat op mijn lijstje om te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf heb ik de aflevering ook niet gezien. Wij zijn nu nog in Zweden en hebben de Wildernisroute ook gereden. Ik ga de aflevering zeker nog terug kijken.

    BeantwoordenVerwijderen