Volgers

Volgers

woensdag 1 juni 2022

vreemd

Vorige week kwam er een brief van de regio-bank. Per 1 juli kwamen er veranderingen voor mensen,die daar alleen een spaarrekening hebben. Zij moeten hetzelfde maandbedrag gaan betalen zoals klanten met spaar-en betaalrekening. Ik heb twee keer de brief gelezen voor ik echt begreep wat er stond. Het lijkt me zo onlogisch,een straf op alleen sparen.....Via internet kon ik mijn spaarrekening leeghalen,maar opzeggen moest in het kantoortje gebeuren. Terwijl ik wachtte hoorde ik een telefoontje van iemand,die de spaarrekening wilde opzeggen. Ik deed hetzelfde. Na me was een meneer met ook een opzegging. Vanochtend las ik op een nieuwssite,dat de ABN/AMRO deze maatregel ook gaat invoeren. En waarom? Misschien dat ik dat ooit eens lees ergens. Voorlopig maar eens informeren waar ik het beste kan sparen. Misschien bij de bank,waar ik ook een betaalrekening heb. De renteverschillen zijn minimaal. De tijd van leuke boeken kopen van de jaarlijkse rente is al lang geleden.

5 opmerkingen:

  1. Ik spaar bij ASN en op de site kan ik er nog niks over vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is in het nieuws vandaag. Maar inderdaad, de rente levert nauwelijks nog wat op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen wij ooit overstapten naar de ASNbank voor ons spaargeld, kon dat alleen als we ook een betaalrekening openden (in mijn herinnering). Als we in NL zijn, betalen we daar onze boodschappen van. Maar verder 'doen' we niks met die rekenibg, maar betalen er wel elke maand voor... en dat doen we ook voor onze Deense bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat veel mensen hun spaarrekeningen gaan opzeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zijn de kosten dan? soms is het handig bij verschillende banken je geld te spreiden. je spaarcenten zijn dan gedekt als het met de bank mis gaat

    BeantwoordenVerwijderen