Volgers

Volgers

zaterdag 20 augustus 2022

herfst?

Het leek vanochtend wel herfst buiten. Heerlijk koel,geen wind. Daardoor een spiegelglad kanaal. Maar het mooiste zijn de al gele bomen. Hoewel,alleen mooi om te zien,want het is nog te vroeg in de tijd om blad te verliezen. Afgelopen week fietste ik in een blad-sneeuwbui. Bomen trekken zich niets van de kalender aan en reageren om te overleven......In de tuin is het net andersom. Door de droogte waren er gele plekken in het gras. Want ik geef alleen planten water. Ik weet,dat de grasmat zich wel weer herstelt. Dat is nu aan het gebeuren na de regenbuien.Er verschijnen weer groene plukjes. Gelukkig voor de maai-jongetjes. Die kwamen al twee keer vragen of ze mochten maaien en steeds moest ik ze teleurstellen.Maar ik heb nog een ander klusje voor hen. De schutting mag wel eens schoongemaakt worden...... Vanmiddag is er weer vrouwencirkel. Daar heb ik zin in. Verbazingwekkend,hoe ooit compleet vreemde mensen vertrouwd kunnen worden en hoe fijn je met elkaar praten kunt.En natuurlijk lachen en heerlijk taart eten.

5 opmerkingen:

  1. Je gelooft het nooit, maar ik was ook bezig met een blogje over de herfst. Ik ervaar het echt al over de zomertop heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrouwencirkel... dat zou ik hier ook wel willen! Lijkt me fijn. Toch maar eens op zoek gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik 'rook' al een beetje de herfst vanmorgen vroeg. Ik vind de herfst de fijnste tijd van het jaar. Even iets anders Izerina, zou ik jou via de mail wat mogen vragen? Je kan mij dan mailen op mevrouw Niekje, dan blijft je e-mailadres privé, behalve voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo heb ik een groepje mensen waarmee ik al heel wat jaren een cursus 'Innerlijk weten' volg. Zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen