Volgers

Volgers

dinsdag 9 augustus 2022

vriendjes

We fietsen naar het Veerplein. Ik moest op mijn man wachten en zocht een bankje. Ze waren allemaal bezet,eentje door een jonge meeuw.Voorzichtig ging ik aan het andere eind van het bankje zitten. De meeuw was aardig tam en schoof zelfs een beetje op naar mij.In mijn jas had ik nog een paar hondensnoepjes. Ik beet ze in stukjes en legde het neer voor de meeuw. Dat wilde er wel in,er kwamen andere jonkies aan......Mijn man kwam terug en vroeg "Kijken of ze uit de hand eten?" Aarzelend kwam er een meeuw aan. Probeerde eerst zijn vinger en kreeg en door,dat er op de hand voedsel lag. Ik weet,dat het niet natuurlijk is,maar het is zo leuk. Als we er vaker zouden komen,ging de meeuw ons kennen en kwam hij bedelen. Een paar zomers terug was dat met een kraai het geval. Die zag Merle en ons en vloog mee. Wachtend op een hondenbrokje.

3 opmerkingen:

  1. Ja, leuk! Maar jaren geleden hebben we aardig wat overlast gehad van een kraai die ik gevoerd had. Heel vroeg in de ochtend zat hij al te krassen op de schutting. Tot ergernis van de buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, vogels hebben vaak een bijzonder gedrag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk. Ik kijk ook regelmatig naar die korte filmpjes op FB. Het lijkt soms wel of sommige dieren steeds meer menselijk gedrag vertonen

    BeantwoordenVerwijderen