Volgers

Volgers

maandag 1 augustus 2022

de cirkel

Net terug van een stalletje in de polder,geniet ik van mijn besjes.Ik merk,dat ik steeds meer tevreden ben met wat wel kan.Naar Frankrijk,op bezoek bij familie ver weg,dat valt onder het hoofdstuk alleen foto's kijken.Maar in mijn kleine cirkel valt nog zoveel te beleven. Zeker nu ik ook in het dorp weer boeken kan lenen.Gisteren dacht ik ineens "Zoals ik nu leef,was het in mijn vroege jeugd ook. Wij gingen nooit echt op vakantie. Hooguit logeren bij een oom en tante op fietsafstand. Naast heel veel buitenspelen,was er af en toe een fietstochtje naar het strand.Het leven was toen goed. Met een glaasje sirooplimonade en een Maria-kaakje.En een vast clubje in de buurt,waar we eindeloos mee speelden. Tenten bouwen,balspelen,schooltje spelen,tollen,touwtje springen,knikkeren. Het leven was een feest.Het spelen van vroeger is nu lezen,koken en wat in de tuin scharrelen geworden. Maar in zijn totaliteit is de cirkel weer rond.

7 opmerkingen:

  1. Simpele genoegens zijn eigenlijk de fijnste. Moor geschreven, Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat herken ik goed. Het buitenspelen van vroeger. En mijn levensstijl is nooit erg rijk geweest, dus ik weet heel goed van de kleine dingen te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Izerina, ik merk ook dat ik steeds minder nodig heb op het gebied van 'entertainment'. Uitgaan zoals vroeger, het 'stappen' klinkt me nu als een gruwel in de oren. Winkelen om het winkelen, stadten zoals we dat in mijn jeugd noemen, idem. Wat lezen, lekker koken, boodschapje doen, rommelen... zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi omschreven inderdaad, ik ben het helemaal met je eens, en doe precies hetzelfde: genieten van mijn eigen kleine cirkel en dat is meer dan genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja zo voel ik het geloof ik ook wel. De cirkel is rond en ik ben tevreden met wat er gewoon is.

    BeantwoordenVerwijderen