Volgers

Volgers

woensdag 17 augustus 2022

regen

Vannacht was ik rond 2.00 even wakker. Ineens hoorde ik het druppelen en onweren in de verte. Gelukkig maar,ik kon op tijd de ramen sluiten.In mijn gedachten zoog de grond het water met plezier op.Gisterenavond had ik de verbindingsbuis met de regenput al aangelegd. Ja hoor,vanochtend was de put helemaal vol. Mochten er nog droge tijden komen,dan heb ik water genoeg voor de planten. Ook om 7.00 was er een flinke bui. In plaats van wandelen heb ik een brooddeeg gemaakt.Het voelde vreemd,zo'n veranderd schema. Wat is een mens dan een gewoontedier. Het was zo donker,dat ik met een kaarsje aan wilde ontbijten. Maar door tegen elkaar openstaande bovenramen begon het vlammetje te flikkeren. Wat is er dan al duidelijk langere schemer in de ochtenden,zeker met bewolking. De keuken is afgekoeld,de oven kan aan. Straks ruikt het hier naar een bakkerij

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk regen! Hier een klein buitje vanmorgen, maar de grote bubs komt hier vanmiddag pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is een heel dun laagje grond in de tuin wat vochtig geworden. Daaronder is het nog steeds heeeeel droog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons viel vanmorgen ook even een kleine bui en vanmiddag heeft het even goed geregend. Wat kan dat toch heerlijk zijn. Het moet wel niet te lang duren hoor die regen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alle beetjes helpen maar voorlopig is hier in de Randstad nog niet genoeg gevallen. Ik denk dat de landbouw wel een paar weken regen nodig heeft. Maar hier in huis is alles nu wel afgekoeld en kunnen we weer normaal slapen. Het platte dak zorgt ervoor dat de temperatuur ver boven de 30 graden was de afgelopen dagen en daar is niet tegenop te blazen door de ventilator. Lekker... vers gebakken brood!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk! Ik ruik het! (zowel de regen, als het brood!)

    BeantwoordenVerwijderen