Volgers

Volgers

dinsdag 23 augustus 2022

tuindieren

Elke ochtend zitten de vogels al te wachten. Kauwen op het dak,duiven op de rand van het huis en de musjes veilig in de heg.Ze kijken echt naar beweging achter de ramen.Als ik naar buiten kom met vogelvoer vliegt eerst alles weg. Om later terug te komen voor een ontbijtje. De duiven zijn geen gevaar voor de mussen. Komen de kauwen er bij,dan trekken de kleintjes zich terug. De enkele keer,dat een ekster komt,is het helemaal oppassen geblazen. De merels scharrelen er tussen door en zijn geen dagelijkse klant.Ik weet,dat vogels in de zomer voldoende voedsel kunnen vinden. Maar het hele gebeuren is zo leuk. Net als het opzoeken van het drinkbakje .....Nog steeds heb ik leuke herinneringen aan het opgroeien van een jonge spreeuw,later een kauw en ook nog een kraai. Dat gebeurde in de keuken. Eerst in een kooi en daarna vrij rond hippen.We leerden ze vliegen eerst vanaf de tafel en later vanaf een deurtje van een keukenkastje. Gelukkig kwam er geen vogeljong op ons pad met de laatste hond. Want Merle als halve jachthond had ze gepakt.

6 opmerkingen:

  1. Altijd gezellig, vogels in de tuin! Wij hebben soms een hele zwerm spreeuwen in de kersenboom... als er nog kersen in zitten, kunnen wij het wel vergeten dus. Maar ook in een 'lege' kersenboom rusten ze graag even uit. En we hebben een 'huis'-winterkoninkje, zo'n leuk vogeltje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik denk weleens, wat zou een wereld zonder vogels zijn? Onvoorstelbaar! Sinds een aantal dagen voer ik ze ook weer. Had ergens gehoord dat de vogels het met deze warmte ook moeilijk hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Izerina, dank voor het reageren op mijn blog... soms raak ik een beetje ontmoedigt'
    Nee, niet door jou hoor, maar ik begin steeds vaker 'intiem' te bloggen en natuurlijk hou ik het netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig, zo leven met de vogels Izerina! Ik wist niet dat ze ook in de zomer zo enthousiast zouden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooit kwam er een jomge kraai bij me aanlopen. Ik weetniet wat er van hem geworden is. Ikdurfde het niet aan hem te verzorgen. Ik had katten.

    BeantwoordenVerwijderen