Volgers

Volgers

donderdag 24 november 2022

dag Sinterklaasje.

Vroeger was het Sinterklaasfeest altijd uitgebreid. Met gedichten en surprises. Zowel bij mijn familie,als mijn schoonfamilie. Nog halen we wel eens herinneringen op aan de leukste surprises. Na 1986 stopte het. Alleen mijn schoonmoeder leefde nog.De groep in beide families viel wat Sint betreft uit elkaar. ....... "Dan vieren we het samen"besloten we. En dat deden we jaren lang. Gewoon wat kleine cadeautjes voor de ander maken met een gedichtje. Al in september schuimde ik kringlopen af voor kleine presentjes. Zo'n 5 jr geleden zei mijn man bijna wanhopig: "Ik weet niet nieuws meer voor je te bedenken als plagerijtje". Dus we stopten met pakjesavond...... Maar ik kon het niet laten. En deed altijd op de zaterdag dat Sint aankwam en op 6 dec. nog iets kleins in zijn schoen. En omgekeerd. Zo ook dit jaar. Mijn man kreeg een potje hagelslag,die muizenstrontjes heetten. Met een gedicht over de muizenplaag.En ik een zak verslavende pepernoten. Gisteren zei mijn man : "Zullen we stoppen met iets lekkers in de schoen?.We worden er alleen maar dik van ". Dat werd afgesproken. Maar misschien vind ik iets niet eetbaars,wat in een schoen past. Het is nog niet helemaal "Dag Sinterklaasje".

7 opmerkingen:

  1. Nee niet stoppen met zulke aardigheidjes! Veel te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon doorgaan met die leuke en lieve gewoonte. Inderdaad; veel te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het mooi hoe je de traditie toch in ere houdt, telkens in een nieuwe vorm Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij vieren geen Sinterklaas, maar ik vind het wel leuk om mijn partner te verassen met een aardigheidje in zijn schoen. Bij aankomst van Sint in Nederland een staaf marsepein en op 5 december deze keer een bon voor een saunabezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat jullie het nog steeds samen 'vieren'. Niet mee stoppen! En een leuke foto van jou!

    BeantwoordenVerwijderen