Volgers

Volgers

woensdag 30 november 2022

bewolkt

Soms drijft er een klein beetje bewolking voorbij bij me. Als ik denk aan wat er de laatste tijd allemaal gebeurt. Zeker op het gebied van wetshandhaving........ De mails uit verschillende wob-documenten laten zien,dat later in de coronatijd de bevolking af en toe bewust angst aangejaagd is,om te laten gehoorzamen. En wat doet angst met een mens? .....Ook de banken gaan meedoen. En heffen de bankrekening van een aktiegroep op,zodat die niet meer kan bestaan. Is het de taak van een bank voor of tegen bepaald gedachtengoed te zijn en zulke verregaande maatregelen te nemen?....... Ook kreeg afgelopen week een nogal felle twitteraar politieagenten aan de deur. En was geen aangifte van de beledigde politicus,maar hij moest dimmen. Dan denk ik aan onze minister van justitie,die sommige collega's "onwelriekende reuzel"noemde in het openbaar. Heel triest is,dat men aan het proberen is,een politieke partij te verbieden. Dat is zelfs met Janmaat niet gebeurd.Je kunt het totaal met elkaar oneens zijn. Dan nog is de mogelijkheid van wederzijds respect er nog steeds. Helaas tegenwoordig met een lucifertje te zoeken

2 opmerkingen:

  1. Ik verbaas me er ook over hoe onbuigzaam en hard mensen soms kunnen zijn t.o.v. elkaar. Op alle niveaus, het maakt niet uit waar je kijkt. Onbarmhartig gewoon. Ik krijg het gevoel dat we als mensheid aanvoelen dat oude systemen niet meer lijken te werken en misschien wel helemaal gaan instorten. En dat we niet goed weten waar we nog houvast kunnen vinden. En dat kan heel beangstigend zijn. Misschien dat mensen daarom zo snel overstuur zijn? Dat de vrijheid van meningsuiting ernstig is ingeperkt de afgelopen jaren, ben ik overigens helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms kan het mij ook naar de keel vliegen. Het valt niet altijd mee om te zien dat er toch ook veel goede dingen gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen