Volgers

Volgers

donderdag 17 november 2022

winkelkind

Mijn broer vond een oude foto. Zo herkenbaar voor me.Ik sta daar voor de winkeldeur naar buiten te kijken.Want voor een peutertje tussen alleen maar volwassenen,was die winkel een boeiende plaats. Spullen,mensen en iedereen deed aardig. Ik hoorde ooit van tante Wijntje, de winkelhulp,dat mijn favoriete zinnetje was "Kippie op deur,kantje in loot". Om mij tegen te houden,om steeds de winkel in te lopen,had mijn vader een knipje op de deur gemaakt. Want ik hielp "van het kantje in de sloot"......Op een rustig moment zat ik op de toonbank bij tante Wijntje. Er kwam een vriendin van haar in de winkel.Op een bepaald moment vroeg die mevrouw "Izerientje,ga je mee bij ons een boterham eten?". Vol vertrouwen ging ik met die vreemde mee. Van het eten herinner ik me nog veel roomboter op brood en bonkende geluiden. Wat bleek,achter de keuken was de stal met koeien. Daar mocht ik ook nog even kijken. Maar die dieren waren wel erg groot om dichtbij te staan.Toen ik volwassen was,heb ik nog wel eens herinneringen opgehaald met die mevrouw.

10 opmerkingen: