Volgers

Volgers

zondag 27 november 2022

Wennen

"Aan kou kun je wennen"hoor ik vaak. Niet bij iedereen werkt dat op die manier. Toen wij in 2010 op een boerderij paste,was het flink onder nul. Heel ongewoon daar. Het lukte niet de kamer aan het eind van de dag warmer te krijgen dan 18 gr. Ik zat aan de tegelkachel geplakt. Maar bij -8 gr naar het buitentoilet kon me niet schelen..... Gisteren was ik bij een vriendin. Het was 15 gr daar. Zij zat met haar elektrische deken in de stoel. Ze wilde de thermostaat hoger zetten voor me,maar ik hield gewoon mijn jas aan. Aan het eind van de middag waren mijn benen koud en stijf. Dat loopt moeilijker...... Thuis zette ik de kachel aan en ging ook even voor het ventilatorkacheltje zitten. Een kop gemberthee deed goed. Ik hoop echt,dat er geen "koude tijden"aankomen. Dat zal moeilijk worden. En dan oppassen,om niet te vallen met die stijve benen. Dat heb ik nu al,als ik met sneeuw en kou naar buiten ga.

5 opmerkingen:

  1. Ja dat hoor ik ook wel vaker, maar bij mij went het ook niet. Wat wel wende was koud douchen, nadouchen. In het begin hapte ik gewoon naar lucht als ik eronder stond. Dat is nu totaal niet meer het geval, het laat me Siberisch, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij went het wel een beetje. Met warmere kleding, een vest ook, dan ik gewend was in de winter. Maar als ik moe ben, dan heb ik het intens koud. En dan vind ik een warme kruik een uitkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja kou is erg he. Ik moet regelmatig denken aan die mensen in Oekraïne en die hebben er ook nog eens angst bij. Pfff. Maar hier is het dus ook bij velen al vreselijk afzien. Nee ik denk dat ik er ook niet aan wen mijn darmen zouden NOG meer op gaan spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, koude en stijve benen is erg vervelend. Pas maar op dat je niet struikelt dan! Volgende keer jas aan EN om een dekentje vragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 15 graden is inderdaad niet zo behaaglijk, en ook niet zo gezellig vind ik. Ik merk dat ik een beetje warmte toch wel associeer met gezelligheid. Gelukkig dat je thuis weer kon opwarmen Izerina.

    BeantwoordenVerwijderen