Volgers

Volgers

woensdag 6 maart 2024

aarden

Soms komen er in korte tijd steeds dezelfde onderwerpen voorbij. Vroeger had ik wel eens over aarden gelezen. Hoe natuurlijk en gezond het is om met blote voeten op gras/zand te lopen.Het tegenhouden van negatieve elekronen door synthetische schoenzolen. Eerst zag ik een film over aarden. Las een boek. Hoorde het nog een paar keer noemen in een interview.......Ik besloot een aardingsmatje te kopen. Onder mijn blote voeten tijdens lezen en computeren.Al geloof ik maar 10% van de genoemde voordelen voor de gezondheid,dan zou ik er toch baat bij hebben. Inderdaad het lijkt,alsof ik in de nacht minder prikbenen heb door de neuropathie.Gisteren kocht ik er nog een aardingsmat voor in bed bij. Ik ben heel benieuwd,wat ik er van ga merken. Misschien niet veel,maar het is het proberen waard.En natuurlijk in de zomer met de blote voeten in de tuin.

5 opmerkingen:

  1. Het zou kunnen. Ikzelf denk met aarden meer aan in een meditatie oefening in je bewustwording. Volgens mij zijn dat soort dingen als aarden niet zozeer op de materie gericht (het matje) maar op de geest. Daarbij kan zo n matje dan nstuurlijk behulpzaam zijn als aandachtspunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een matje onder mijn toetsenbord (leg ik mijn handen/polsen op), en een aardingslaken in bed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van merk, behalve dat ik best lang achter de computer kan zitten zonder moe te worden. En van dat laken kon ik vooral in het begin wel iets waarnemen (energiestroompje in mijn benen) maar nu niet meer. Ik denk dat je er ook aan went. Ben benieuwd naar jou ervaringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is best een goed idee zeg. In de zomer loop ik vaak met blote voeten, maar zo'n matje zou misschien iets kunnen zijn voor onder mijn voeten als ik zit te bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen