Volgers

Volgers

dinsdag 12 maart 2024

schrikken

Mijn man slaapt beneden. Hij is gewend,om mij te horen scharrelen zo tussen 6.00 en 7.00.Gisteren liep de antieke klok niet goed. Hij deed zijn ogen open en zag 8.15 op de wijzerplaat. Geen licht in de woonkeuken,geen geluiden.Toen sloeg de schrik toe. Dit was niet "normaal"dat ik niet wakker was.Beneden aan de trap riep hij zachtjes mijn naam. Maar ik sliep diep. Langzaam liep hij naar boven met visioenen van Iza dood in bed. Zoiets als bij mijn zus. Bij zijn "oh gelukkig,alles is goed. Waarom lig je nog op bed?" keek ik op het wekkertje. Het was 5.30.Nog nabibberend ging mijn man maar afwassen . Eenmaal goed wakker,liep ik later ook naar beneden en hebben we koffie en thee gedronken. Blij dat we samen in de keuken zaten.

9 opmerkingen:

  1. Dat is zo fijn af en toe heel bewust samen koffie drinken. Wij zijn ook behoorlijk oud aan het worden (74 en 78) en dan ben je regelmatig zo blij dat de gewone dingen prima gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah, ik kan het me helemaal voorstellen van je man. Wat een schrik, en wat een opluchting dat je gewoon lekker lag te slapen. Samen koffie/theedrinken is dan extra speciaal en iets om dankbaar voor te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar krijg je hartkloppingen van, van een dergelijke schrik! En hoe fijn voelt het dan inderdaad om daarna lekker samen bij te komen in de keuken met een warm kopje thee en koffie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah bah.. ik kan het me ook voorstellen, niet leuk om zo te schrikken. En toch.. het kan een keer zo zijn... maar nog heel lang liever niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was echt schrikken, pfoe, zou er zelf ook niet aan moeten denken. Ik wilde eerst nog zeggen snel het batterijtje verwisselen ;) maar dat gaat hier niet op natuurlijk. Gek dat dat dan toch in je hoofd zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat is heftig. We hebben zo langzamerhand de leeftijd ervoor. Maar de mogelijkheid zit er altijd in ook als we jonger zijn al realiseren we ons dat vaak niet.
    Blij samen in de keuken. Gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt - het einde bedoel ik - gezellig, warm en liefdevol. Blij met elkaar. Wens jullie nog vele jaren koffie en thee samen drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik kan me zijn angst helemaal voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen