Volgers

Volgers

woensdag 27 maart 2024

klimaat en milieu

Deze week keek ik een docu. " climate:the movie". Meningen en onderzoeken van wetenschappers,die niet het huidige gedachtengoed van de opwarming van de aarde door het menselijk handelen volgen. Tot andere conclusies komen. Maar zodanig geweerd worden in pers,dat hun standpunten niet in de publiciteit komen. Sterker nog de "klimaat-ontkenners"krijgen geen subsidies meer,worden soms ontslagen en zeker gemeden door collega's......Eerlijk gezegd geloofde ik de huidige angst-verhalen niet.Zag soms de ongerijmdheden in de beweringen en het overdrevene in de weerberichten. Maar dat ik zó geindoctrineerd was,besefte ik niet.Als mens heb ik wel invloed op mijn vervuiling van het milieu. Water,bodem,lucht consumptie en afval.En kan proberen daar iets aan te veranderen.Helaas kost de groene gekte mij ook mijn belastinggeld.

7 opmerkingen:

  1. Of er nu of wel of niet problemen zijn met het klimaat, mij staat het tegen om oeverloos te blijven consumeren. Zonde van je geld en grondstoffen. Wat ik wel tenenkrommend vind is dat hoe zuinig ik bijvoorbeeld met drinkwater en energie omga , ik hetzelfde aan vaste lasten blijf betalen als mensen die daar helemaal niet mee bezig zijn. Zo maken die vaste lasten maken het grootste deel uit van bijvoorbeeld mijn energierekening en niet de hoeveelheid energie die ik gebruik. Dat zou naar mijn mening toch meer in balans moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant, Izerina! Ik ga die docu ook eens kijken. En wat mij in de hele klimaatdiscussie steeds opvalt: klimaat en milieu worden steeds op één hoop gegooid en door elkaar gehaald. Terwijl het toch op zijn minst op een aantal punten verschillende zaken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt me ook nieuwsgierig naar deze docu, Izerina. En wat je zegt: ieder voor onszelf hebben we een verantwoordelijkheid voor het milieu. Daarmee kunnen we alleen maar een (goed) voorbeeld geven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. we kunnen niet meer doen dan een sobere levensstijl hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn heel veel onderzoeken gedaan en soms met heel tegenstrijdige uitkomsten. Dat er wat moet veranderen lijkt me te kloppen, er is sprake van vervuiling en dat beschadigt het milieu. Er zijn veel misstanden in landen waar het milieu niet hoog op de prioriteitenlijst staat. Daar hebben ze andere dingen aan hun hoofd of een regering die vooral op eigen belangen uit is. Ja, we doen wat we kunnen en onze persoonlijke bijdrage is heel waardevol, maar toch ook maar een druppel op de bekende gloeiende plaat. En toch blijf ik het doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je maakt met nieuwsgierig! Het is zeker zorgelijk als wetenschappelijk onderzoek beïnvloedt en gekleurd wordt door andere belangen. Het zou toch neutraal moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zeg sl tientalle jaren
    We krijgen hier nog wel een keer natte voeten.
    Ik doe mijn best en zie wel wat de toekomst brengt. Meer sls opletten en mijn best doen kan ik niet doen en verder ervoor zorgen dat ik me me niet in angsten mee laat slepen. Daar help ik niemand mee en zeker mezelf niet. Iedere dag heeft genoeg aan zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen