Volgers

Volgers

zaterdag 9 maart 2024

wandelen

Het was de ene "goedemorgen"na de andere vanochtend. Er was een wandeltocht en men kwam mij tegemoet. Enkelingen en groepen mensen liepen met een briefje in de hand. Ze hebben prachtig weer. En wandelen is gezond.Laatst hoorde ik een huisarts vertellen,dat hij wel eens een recept voorschreef met "medicijn W".Regelmatig meedoen met een wandeling,georganiseerd vanuit de praktijk. Hier zijn ook verschillende wandelgroepen voor ouderen. Zelf ben ik meer een eenling,die liever alleen loopt.Eigen tempo,route en luisteren naar de vogels.Vroeger met de honden was het anders. Vaak gingen mensen met een speelkameraad van Merle en ik op ongeveer dezelfde tijd lopen langs het water. Gezellig praten voor de mensen en rennen en vliegen voor de honden.Het was een vorm van sociaal contact,die wegviel toen de hond er niet was. Nog is met met enkele mensen zó,dat we bijpraten,als we elkaar tegenkomen in het dorp.De wandelaars van vanochtend hebben er al anderhalf uur opzitten.

5 opmerkingen:

  1. Al wandelend (met of zonder hond) kun je het meeste genieten van de natuur, zo ervaar ik dat. Af en toe stilstaan, luisteren, ruiken... en af en toe even kletsen met iemand die je onderweg tegenkomt. Wandelen is inderdaad in veel opzichten gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wandelen is mijn passie, ik doe niets liever. Nu een beetje moeilijk door de revalidatie van mijn nieuwe knie maar ik hoop het na de andere knie weer op te kunnen pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wandelen vind ik niet zo fijn als fietsen. Ik racefiets niet, maar ik vind het wel lekker om met een beetje tempo te fietsen, in mijn eentje. Dan kan ik een beetje dromen, nadenken, om me heen kijken en genieten van de natuur. Met het paasweekend hoop ik weer een tochtje de in de polder te gaan maken, lammetjes kijken, eenden met hun jongen zien en de natuur die dan vast al heel ver in de lente-stand is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een paar keer per jaar doen wij mee met een georganiseerde wandeling en voor de rest lopen we alleen en bedenken we zelf onze route.
    Ik wandel ook erg graag. Fietsen doe ik ook wel, maar dat is altijd met een doel: naar mijn werk, om boodschappen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk van die huisarts met zijn recept : )))

    BeantwoordenVerwijderen