Volgers

Volgers

vrijdag 15 maart 2024

Wonderlijk

10 jaar geleden namen we zonnepanelen. Echt voor het milieu,want gezien onze leeftijd zouden we na het terugverdienen van de aanschafprijs,niet vele jaren lang meer voordeel hebben.De salderingsregeling vond ik oneerlijk. Ik had best iets willen betalen voor het gebruik van het net door mijn aangeleverde stroom.........Maar wat er nu gebeurt,is in mijn ogen bedrog.Het was toch te voorzien,dat met zonne-en windenergie de aanvoer van stroom zou fluctueren? En als dat het net overbelast,dan hadden de bronnen zon en wind wat kleiner kunnen zijn.Misschien een stop op panelen en molens. Maar nee,elke energiemaatschappij bedenkt eigen regels om eigenaren van panelen te laten betalen. En bijna te dwingen om op bepaalde tijden stroom af te nemen. Zo vraagt men hier om elektrische auto's niet op te laden tussen 16.00 en 21.00.Ook de (nog) adviezen om te wassen en drogen op zonnige momenten. Ik las,dat het in de toekomst mogelijk wordt de stroomgebruikers in het huishouden te laten aanzetten door de energiemaatschappij. Over controle gesproken............Wat zou er gebeurd zijn,als de eerste kamer de afbouwing van de salderingsregeling wel had goedgekeurd? Ook deze vormen van verhogen van de energierekening? Jammer,dat batterijen nog zo duur zijn en wij die helemaal niet meer terug kunnen verdienen

1 opmerking:

  1. Een langere termijn visie is ver te zoeken en de burger betaalt. Er is veel mis in de politiek. Tja en waar niet eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen