Volgers

Volgers

zaterdag 5 november 2016

misleiding

In de landwinkel zocht ik naar een klein verjaardagscadeautje voor mijn man. Er worden daar veel streekprodukten  verkocht. Bij het zien van een flesje "grootmoeders advocaat" was mijn keuze gemaakt. Ik was goedgelovig en ging er van uit, dat "grootmoeder"haar advocaat van brandewijn eieren en suiker maakt. En keek niet naar de ingredientenlijst.
Toen mijn man zijn flesje kreeg,proefden we even. Heerlijke advocaat. Maar ooit kocht ik op een rommelmarkt zelfgemaakt spul. Dat smaakte toch anders. Dus keek ik naar de ingredienten. De toegevoegde E-nummers bestonden echt niet in de tijd van mijn oma. Ik was er gewoon ingestonken.
En dat terwijl ik een paar keer een programma zag over veel belovende woorden,die op etiketten gebruikt worden. Inderdaad de suggestie van ouderwetse gezondheid bij het woord "grootmoeder" Of de term "natuurlijk",die niets betekent. Het plaatje met koeien in de wei doet het ook altijd goed.
De advocaat wordt opgelepeld. Maar ik ben er weer eens aan herinnerd,om bij iets nieuws toch even het etiket goed te lezen.


6 opmerkingen:

  1. Maar dat is toch ook best wel asociaal om zo je spulletjes te verkopen. Zeker in een streekproductenwinkel. Daar verwacht je toch wat 'eerlijker' spullen. Maar ja, weer een bevestiging dat je echt. alles. moet checken, voor je het koopt. Hopelijk is het toch nog een beetje te eten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch krijg ik zin in een advocaatkosten. Dat is al heel lang geleden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja helemaal waar, ik trap er ook nog vaak in hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alleen al het woord Landwinkel, daar geloof ik al niks van! Ik denk dat alle spullen die ze daar verkopen gewoon bij de groothandel ingekocht worden. Niks Land, alleen gewoon Winkel!

    BeantwoordenVerwijderen