Volgers

Volgers

zondag 20 november 2016

pepernotenfeest

De Sint kwam aan in het dorp. Wij horen dan de vrolijke geluiden van de kade. De kleinkinderen van de buren liepen al zingend door het gangetje tussen de huizen. Het was extra feestelijk dit jaar. Deze Sint kwam 50 jaar lang in het dorp en stop er nu mee. Maar wat is zo'n kleinere optocht voor kinderen leuk. Er mocht er eentje bij Piet op het paard zitten.
Voor Merle is het daarna feest. Restanten pepernoten eten. Na een enkele hap moest ik haar meetrekken. Ze zou er misselijk van worden.

Zo fietste ik vanochtend automatisch mijn rondje. Om opeens te realiseren,dat ik langs de "pepernoten-route"zou komen. En Merle los naast de fiets zou te veel opeten. Dus maakte ik rechtsomkeerd en reed door andere straatjes.
Al typend over Sint kwam ik er achter,dat ik mijn pakje niet in de schoen van mijn man had gedaan. Alle jaren koop ik iets kleins om te eten en geeft dat , als de Sint in het dorp komt. Dus deed ik het potje aoli in een zakje. Schreef snel een gedichtje en sloop naar zijn schoenen.
Ach een mens blijft altijd een stukje kind.

4 opmerkingen: