Volgers

Volgers

dinsdag 8 december 2020

de brandweer

Terwijl ik Merle uitliet, hoorde ik een brandweerauto dichterbij komen.Inderdaad een tiental meters verder probeerde de auto onze straat in de gaan. Maar het is zo'n nauw straatje met op de hoek geparkeerde auto's,dat het niet lukte. De brandweer reed verder en nam een andere bredere straat....... Wat bleek, om e hoek was een flinke brand in een woonhuis. Gelukkig kon de brandweerwagen daar wel komen,zelfs met twee voertuigen lukte dat. De brand was snel geblust en niet overgeslagen naar de buren........Eenmaal thuis dacht ik aan een brand in het midden van ons nauwe straatje. Het is de vraag of een brandweerauto daar wel kan komen,zonder autospiegels of bumpers kapot te rijden.Een onveilig idee,gelukkig wonen wij bijna op de hoek.......Als op vrijdag de bio-boer komt met zijn busje,moet hij ook wel eens van "de verkeerde kant"de straat in rijden.Hoe gezellig zo'n klein straatje ook is,het heeft behalve parkeerproblemen ook nog andere nadelen.Hopen dat het nooit zal gebeuren.

10 opmerkingen:

  1. Altijd schrikken zo'n brandweerwagen in de buurt. Dat is hier in de binnenstad ook een eng idee. Met al die smalle straatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mag ik vragen welke bioboer dat is? ik woon ook op Walcheren en op zoek naar een bioboer die bezorgt.
    alvast vriendelijk dank
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De grote verleiding uit Kruiningen. Die bezorgt op Walcheren op vrijdag. Prettig bestellen,niet duur en vers. Minimumbedrag 30 euro.

      Verwijderen
  3. ik dacht al dat het die zou zijn. Heb er nog nooit besteld, maar ga er zeker bestellen binnenkort. Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk als het echt moet de brandweer idd de autos aan de kant schuift. Tja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad best gevaarlijk. Hoe doen mensen dat met grote verhuiswagens? Of passen die wel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan vragen of die "fout"geparkeerde auto's op de hoek even weg kunnen. Want dat is het probleem,dan kan de hoek niet genomen worden.

      Verwijderen
  6. Het is volgens mij zo wat Elly zegt ,indien nodig ''schuiven'' ze de in de weg staande auto's weg .Ook hier is het lastig voor de brandweer ,maar ook wij wonen op een hoek dus dat geeft een klein beetje veilig gevoel

    BeantwoordenVerwijderen