Volgers

Volgers

woensdag 30 december 2020

Regels

Het is een warwinkel van allerlei steeds veranderende regels dit afgelopen jaar. Het valt me op,dat het beleid bij verzorgings-en verpleeghuizen ook verschillend is. En wisselt,afhankelijk van coronabesmettingen. Toen na de vorige lockdown onze vriend uit zijn "gevangenschap"bevrijd werd,mochten er naast zijn vrouw ook twee vaste personen op bezoek komen. Eentje ben ik en ik ga ook regelmatig.......... Mijn man had wel eens gezegd"Zal ik mee gaan". Maar braaf was mijn antwoord "Dat mag niet volgens de regels". Tot vorige week bij het reserveren van een bezoektijd de telefoniste mij vroeg "Komt u alleen?". Dus een ander mag nu ook mee. Vanochtend besprak ik een tijdsmoment voor mijn man. Hij is alleen naar vriend B. Ik hoop,dat het een prettig bezoek wordt. Want iemand,die slecht articuleert en iemand ,die minder hoort is geen ideale combinatie.Maar er nu is wel een keertje iemand anders op bezoek.......... Zo zijn de regels in het verzorgingshuis van mijn tante heel anders. Twee mensen tegelijk. Alleen met de nieuwe lockdown moeten die uit hetzelfde gezin komen. Dus zijn mijn vriendin en ik nog net op tijd bij mijn tante op bezoek geweest. Zo lang die regelgeving blijft zal ik maar een keertje met mijn man gaan......... Het is even informeren voor bezoekers. Maar het lijkt me moeilijk als bewoner van zo'n huis. Er komen veel minder familieleden en vrienden op bezoek. En het gewoon even binnenlopen,om b.v. wat fruit van de markt te brengen,is er helemaal niet meer bij. Ik hoop toch zó dat het spontane weer terugkomt.

4 opmerkingen:

  1. Ja, die spontaniteit en zorgeloosheid mis ik het meest. Wel fijn dat jij al die tijd op bezoek bent blijven gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad! Ik woon tegenover een zorgcomplex en er zijn veel mensen overleden daar. Ik kijk tegen 3 lege appartementen aan. Ik weet niet hoe de regels daar waren, maar er is een keer corona binnengekomen en verspreid.

    BeantwoordenVerwijderen