Volgers

Volgers

donderdag 3 december 2020

geruststelling?

Bovenstaand bericht is een interview van Flavio Pasquino met een onderzoeksjournalist en microbioloog. Over de haast,waarmee wetenschappers de PCR-test geschikt hebben gemaakt voor corona-onderzoek. En een groep wetenschappers,die een aantal fouten in die paper hebben ontdekt en dat gaan aankaarten. Mocht de PCR-paper worden teruggetrokken,dan vervalt het hele testbeleid. Want een positieve test,die besmetting,een oude doorgemaakt infectie of een ander virus aantoont is geen gegeven om beleid op te bouwen. ........Maar voor mij is het beste gevolg,dat die angstaanjagende "besmettingen"cijfers op b.v. het journaal ook kunnen verdwijnen. Er zijn al genoeg bange mensen. Betrouwbare cijfers zijn het aantal zieke mensen met corona of andere luchtweginfecties. Want ook dat is de vraag bij de huidige PCR-test........ Ik ben benieuwd hoe dit balletje verder gaat rollen. Misschien verandert er helemaal niets,zeker niet aan de maatregelen. Voor mij zou het mooi zijn,als iedereen zorg mag dragen voor zijn en anders veiligheid zonder dwang of boete. Dat deed ik ook al in tijden van een flinke griepgolf. En mensen die nu een heel andere visie op veiligheid hebben, veranderen hun gedrag niet door een noodwet of boete........ Het mooiste zou zijn,als er meer nadruk gelegd werd op het optimaliseren van eigen immuunsysteem. Daar hoor je van officiele zijde weinig over.

8 opmerkingen:

  1. Ben het helemaal met je eens! Een constante promotie voor
    het zaaien van angst op de tv en geen enkele aandacht voor hoe het anders zou kunnen.
    Zoals idd je eigen verantwoordelijkheid dragen en aandachtiger ( gezonder) in het leven te gaan staan...Na mijn blogpauze ga ik daar raag eens uitgebreid over schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe komt er iets over weerstand opkrikken, maar stiefdochterlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat bericht doet al langer de ronde, dat die test helemaal niet betrouwbaar zou zijn.
    Maar'ze'willen de mensen heel bang houden en daarom worden die cijfers ook zo graag rondgestrooid.

    En inderdaad wat mensen zelf kunnen doen ook aan weerstand opbouwen, daar komt weinig over naar buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan jammer genoeg niet zoveelvertrouwen hebben in eigen verantwoordelijkheid van velen in deze moderne tijd van recht willen hebben op van alles en nog wat.
    Maar ja wat is zinvol en verantwoord beleid om alles in goede paden te leisen. Het blijft moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net als Elly heb ik nauwelijks vertrouwen in eigen verantwoordelijkheid van velen. Mij schiet nu even de Koopgoot te binnen, maar ik hoef er niet voor naar Rotterdam. En ik vind wél dat er veel aandacht is voor gezond leven, gezonde voeding etc. Maar mensen moeten dan wel doen wat ze horen en lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar hoe zit het dan met jonge sportieve en gezonde mensen die ook erg ziek zijn geworden en nog veel naweeen hebben. Hadden die dan zo'n slecht eigen immuunsysteem?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gelezen,dat daar een genetische component is.Dat weet je niet van te voren helaas

      Verwijderen
    2. Het is dus ook nog een loterij wat je wel of niet kan krijgen als extra. Reuk en smaak schijnen ook zo lang kunnen doorsudderen

      Verwijderen