Volgers

Volgers

donderdag 10 december 2020

knuffel-lessen

Sinds kort is het deurtje in de heg met de buurvrouw weer open. Bono poept vrijwel niet meer in de tuin en dan mag het stel weer bij ons op bezoek komen. Een paar keer per dag klinkt er "waf"voor de achterdeur. En wil de buur-Boon met zijn maatje naar binnen. Voor een kluifje en een knuffel. ........Merle is nooit een knuffel-hond geweest. Dat heb ik in het begin gemist. Maar als Bono zijn kopje op mijn knie legt ,om aangehaald te worden dringt er een grote hondensnuit naast. Merle wil ook geaaid worden,een wonder.Laat Boontje maar vaak komen,daar kan Merle iets van leren. Het vreemde is,als ik Kyra aanhaal gebeurt dat niet.Wie weet op haar oude dag nog een karakterverandering....... Over oud gesproken,de mobiliteit van Merle is wisselend. Deze week was mijn man aan de dijk en daar heeft ze gespeeld met een stel honden,alsof ze in de kracht van haar leven was. De andere eigenaren vroegen verbaasd "Is die al 11 jaar?". Als ze thuiskomt,kan ze bijna niet meer in haar stoeltje komen. Maar de andere ochtend was ze weer fit.We lassen wel een heel rustige dag in. En soms loopt ze ineens een beetje mank,terwijl de wandelingen normaal waren.Dan blijft het bij kleine rondjes in het dorp. Wat letten op je mogelijkheden betreft, is een hond net een mens.

7 opmerkingen:

  1. Ja waar jij mee afsluit, kwam bij mij tijdens het lezen naar boven. Ze lijk wel een mens. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook. Net als Elly dacht ik ook dat ze wel een mens lijkt. Ik voel me vandaag superfit. Maar gisteren echt niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige mensen worden ook milder hoe ouder ze worden en misschien ook wel aaibaarder. Mooi verhaal met de buurhond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om te lezen, tja ik mis mijn kat Poppie nog steeds... Maar ze is vast goed terecht gekomen! Honden zijn vaak net mensen.. Ik kom uit een hondengezin.
    En ze houden je aan de wandel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach die lieve Merle ,ja dan wil ze ook aandacht .Het zijn soms net mensjes .Wat zou ik graag willen dat onze Mikki een knuffel poes was maar helaas denkt de Queen daar anders over .Maar we houden zielsveel van haar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat Merle dan ook ineens aanhalig wordt. Je zit wel lekker in de hondenknuffels, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder dat ze zo reageert als de hond van de buren bij je komt! Wel fijn zeg! Zo'n hondekop op je knie vind ik altijd zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen