Volgers

Volgers

zondag 6 december 2020

zwarte Piet

Een vriendin vroeg gisteren naar mijn leukste Sinterklaas herinnering.Dat was het zwarte Piet spelen voor mijn broertje. Hij was 8 jaar en nog net gelovig. In die tijd logeerden mijn broer en zusje in de drukke Sinterklaasweek bij mijn oma. Ik bleef thuis om zoveel mogelijk te helpen in de huishouding. Want mijn moeder stond ook tot 's avonds negen uur in de winkel........ Ik scharrelde een Piete-pak bij elkaar en fietste met een paar cadeautjes naar mijn oma. Het was een leuk bezoek. Mijn broertje had niets in de gaten. Mijn zusje was ouder en zat in het complot.......Op het laatst zei mijn broertje "Piet,ik heb nog een zus Iza. Wat jammer dat die er nu niet is. Dan had je haar in de zak kunnen stoppen. Maar meenemen hoeft niet hoor!". Het lukte me om in mijn rol te blijven. Maar vergeten zal ik het nooit.

10 opmerkingen:

  1. Leuk! Maar tegenwoordig is het spelen van welke rol dan ook erg moeilijk geworden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat een leuke herinnering. Door het minder gebruik van schminck is dat tegenwoordig een stuk moeilijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus dat werd geen reisje naar Spanje maar wel een leuke herinnering

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je reactie Izerina. Ik krijg altijd mailtjes in de mailbox van de reacties en alweer een hele tijd geleden heb ik op jou reactiemail die ik binnenkreeg per ongeluk op afmelden gedrukt. Nu krijg ik jouw mailtjes njiet meer in mijn mailbox en zoek me al tijden rot om het te herstellen. Maar nu heb ik ook de moderatie van eigenwijs afgehaal en hoop ik dat je reacties dan meteen geplaatst worden. Dan kom ik ze eerder tegen. Ik zoek nog even verder naar een oplossing

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend verhaal trouwens. Ik zit hier met een 😂 gezicht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sjonge jonge. Plots gevonden. Jij en nog veel meer was in de spam terecht gekomen. Opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Wat leuk dat je dit voor je broertje kon doen!

    BeantwoordenVerwijderen