Volgers

Volgers

dinsdag 22 december 2020

mensen

Door het blog van zuinigaan vroeg ik me af,wat ik het meeste mis in deze zo andere tijd. Dat is het spontane contact tussen mensen. Bij kennismaken geen hand geven. Geen gemeend "hoe is het"met een knuffel. Afstand houden. Rekening houden met wat voor anderen bedreigend is........ Zo kwamen gisteren twee mensen in mijn richting op een trottoir. Dan loop ik altijd aan de kant met mijn gezicht(en adem) richting struiken. Maar zij liepen de straat op. Dan gaat er door me heen "Bang voor Merle? Oh nee,voor mij".........Een gewoon spontaan gesprekje is bijna een cadeautje.Gisteren om 7.20 tijdens het inpakken van de fietstassen bij de supermarkt. Een leeg fietsenrek tusen ons in,maar een heel leuk gesprek met een onbekende meneer. We wensten elkaar goede feestdagen bij het wegrijden.........Het is gewoon ontspannend om bekenden met hond te ontmoeten. Dat beestje springt tegen me op en kan wel aangehaald worden.Een surrogaat voor wat aan menselijk contact minder is.........Toch ben ik blij met mijn missen. Dat betekent,dat de huidige maatregelen me niet afgestompt hebben. En als de tijd komt van weer "normaal"contact,sta ik in de startblokken om weer helemaal mens te zijn.

14 opmerkingen:

  1. Contact is gelukkig toch nog mogelijk al is het dan van een afstand. Ik merkte vandaag bij het boodschappen doen, dat ik toch een soort van 1,5m radar ontwikkeld heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je blog gevonden via Judy. Ik doe dat ook met mijn gezicht richting struiken. Fijn te merken dat iemand anders dat ook doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk mis ik weinig behalve mijn dochter dan .Wij zijn altijd met zijn tweetjes thuis .Altijd leuk zo'n onverwacht gesprek .Het valt me op dat mensen nu veel vaker een praatje maken ,wel op gepaste afstand natuurlijk .En ook ik draai mijn gezicht af as ik langs mensen moet lopen of fietsen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig kunnen we nog wel op 1,5 meter contact hebben. Laten we hopen dat de virus geen gekkere mutaties veroorzaakt en we nog langer alles met afstand moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik geniet ook van de spontane gesprekjes met vreemden, net ook weer tijdens het boodschappen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er knus uit die foto met de honden. En heel knuffelbaar. Zat al veel thuis en nu nog meer, dus een leuke en aardige opmerking tijdens het boodschappen doen doet altijd goed. Die maak ik zelf ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto met de honden. Vast niet allemaal van jou want ik dacht dat jij alleen Metle had.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik mis dan weer niet zoveel... heb één persoon in mijn bubbel, net als altijd. En mijn beste vriendin, daar doe ik af en toe een theevisite mee -- keurig op anderhalf à twee meter van elkaar. De rest van de wereld houd ik op driedubbele armslengte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik probeer zo normaal mogelijk te doen, Izerina, hoewel ik wel rekening houd met andere mensen. Maar als zij bij mij in de buurt willen komen, heb ik daar geen problemen mee. Graag zelfs ;-)
    Het is denk ik belangrijk dat we in deze moeilijke tijd extra aardig en lief zijn voor onze medemens, ook juist tegen onbekenden. We zitten uiteindelijk allemaal in hetzelfde schuitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, hier hetzelfde. Net vroeg iemand naar plannen voor 2021. Die heb ik niet, maar ik sta klaar als ik aan de beurt ben voor het vaccin. Daarna ga ik plannen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke foto.. en waar ik mee bezig zijn is met gewoon vriendelijk tegen mensen zijn. En wachten doe ik nergens op, ik leef gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke foto!
    Ik mis het spontane contact ook. Inderdaad een cadeautje om dan zo'n gesprek te hebben. en wat is het toch eigenlijk een cadeautje dat bloggen. Je leert mensen een beetje kennen. En alles kan doorgaan ook tijdens een pandemie.
    Mooi he?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben ook zo blij met Mijntje, onze hond. Haar kan ik vrijuit knuffelen. En zij geniet daar ook weer van. Veel mensen besluiten nu om die reden een hond te nemen, maar straks gaat iedereen weer buitenshuis werken en op vakantie. Ik hou een beetje mijn hart vast.

    BeantwoordenVerwijderen