Volgers

Volgers

zondag 27 december 2020

wind

Gisteren werd er al code geel afgegeven. Ik inspecteerde de tuin en zette klein los spul in de schuur. De achterbuurman heeft veel en grote kerstversieringen buiten. Ik hoop voor hem,dat Santa niet is gaan vliegen.Vanochtend was het regen en windvlagen. Ik moest zelfs twee handen gebruiken om de poort vast te houden. De wind stond er pal op........... Dan is Merle een makkelijke hond. Snuffelen en dat doen ,waarvoor ik de regen in ga. Gisterenavond was het wel anders. Veel zwaar vuurwerk. Dan loopt ze na één plasje richting huis. Gelukkig waren er geen boomtakken of afgewaaide kerstversieringen op straat. Wel zongen de bovenleidingen van de trein en kreunden er soms bomen...........Zo natgeregend is het warm binnenkomen. Jas boven de kachel,hond afdrogen ,kaarsjes aan en de handen om een kom warme havermout.De wind loeit in de kachel.Op zo'n moment realiseer ik me mijn rijkdom. Dak boven het hoofd,voedsel hond in de stoel en straks aangenaam gezelschap,dat zijn bed komt uitrollen. Laat het buiten maar waaien

4 opmerkingen:

  1. Wij maken ieder jaar met de kerst een wandeling naar Elden. Het is daar altijd zo feeëriek. Niet over de top op z'n Amerikaans. Nee bijna in iedere tuin een boom verlicht. Ik hou veel van wandelen. Maar nu in dit jaar wandel ik veel en veel minder. Misschien morgen, wanneer de wind weg is. Wanneer ik jou verhaal lees krijg ik een beetje zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal invoelbaar. Wat een rijkdom. Hier viel de storm zo mee. Om 6 uur vanuit mijn bed kon ik het een beetje horen maar om 12 uur wuiven de bomen nog een beetje en dat was het dan. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel genoten van de storm buiten moet ik zeggen. Dan is het binnen zo lekker knus : )

    BeantwoordenVerwijderen