Volgers

Volgers

zaterdag 19 december 2020

vroeger

Vandaag waren er steeds momenten,dat ik aan vroeger moest denken. Als ik langs de grote dorpskerstboom loop,voel ik me net een kind. Zeker in de vroege morgen,als het nog doodstil is en die lichtjes alleen voor mij lijken te flikkeren........Vanmiddag zag ik om de hoek in de bosjes een "kerst-boomhut". Kleine kinderen uit de buurt hadden met oude versieringen en linten een soort huis gemaakt. Er was zelfs een snoer met lampjes. Daar speelden ze. dat soort spel hadden wij vroeger ook. Puur fantasie en heel veel plezier. Ik ben blij,dat zoiets nu nog bestaat. Natuurlijk zullen die kinderen ook regelmtig achter hun spelcomputer zitten. Maar nu waren ze buiten bezig. Er hangt ook een grote "cadeautjes-kous"Morgenochtend speel ik voor Santa en stop er wat snoep in.........Zonet keek ik naar de laatste aflevering van Floortje. Wat een prachtig huisje had die man,die oude huizen restaureerde. Dan lijkt het,alsof Floortje niet echt feeling heeft met zo'n manier van leven. Het huisje was "klein".Dat van ons net iets groter. Er kookten niet veel Nederlanders op de kachel. Ik wel in de winter.Vergeleken bij een tiny house was dit huis bijna luxueus. En ontzettend leuk(vond ik)....... Dit programma en dat van Yvette van Boven laten mensen zien,waarvan ik de manier van leven heel goed kan begrijpen.

9 opmerkingen:

  1. Ja, ik hou ook van dit soort programma's. Ik vond Floortje inderdaad wat minder in vorm met haar vragen. 'Kunnen jullie hier wonen?', aan een volmaakt tevreden stel in een gezellig huisje. Ze keken even licht verbaasd, en zeiden toen: 'Ja.'
    Maar het blijft prachtige televisie. Helaas alweer de laatste aflevering van dit seizoen, maar van Yvette van Boven heb ik er gelukkig nog maar een gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja idd viel mij ook op dat Floortje minder geintersseerd leek.
    Ik vind de kerst altijd iets nostalgisch hebben. Ik zit oude kerstliedjes te pingelen op de gitaar. Heerlijk en het lijkt nergens naar maar ik geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die nostalgie. De programma's zijn ook leuk.
    Echte winterse programma's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, want ik vier al dagen kerst! En het bevalt me goed ( eet wel wat veel, hihi)Mijn huis staat subtiel bol van de kerstsfeer en vanavond keek ik naar mr. Bean, die m Engelisch speelt in een humor film.. voor het eerst in tijden heb ik me weer ouderwets suf gelachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik keek ook met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het doet mij weer denken hoe we vroeger, in de zomer, tenten bouwden van oude gordijnen en een bezemsteel. Leuk dat je voor Santa speelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ook mijn favoriete programma's. Wij wonen nog kleiner op een klippert(tje). En ja, met een houtkacheltje. En soms met een pan erop met stoofvlees of -peertjes. Heerlijk.
    Ik vind jouw pot en pan heel mooi! De kachel ook. Is dat een houtkachel?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk, die fantasie van kinderen die dus met weinig heerlijk kunnen spelen. Wat een gezellige houtkachel op de foto. Wij hebben er eentje in de woonkamer.

    BeantwoordenVerwijderen