Volgers

Volgers

donderdag 17 december 2020

twee berichten

De laatste drie avonden zijn hier georganiseerde vuurwerk/protestrellen. Gelukkig maar één keer in het dorp. De buurvrouw was er met haar hondje in terecht gekomen. Sloeg een hoek om en daar stonden jongeren en veel politie in afwachting. De jonge hond schrok en ging enorm te keer tegen een agent,die dat gelukkig snapte.De buurvrouw voelde zich niet helemaal veilig en kon via een omweg naar huis........ De Zeeuwse media brengen van deze rellen uitgebreid verslag. Maar toen las ik vanochtend één ander bericht. De VBO-school heeft voedsel ingezameld voor de voedselbank. Veel meer,dan men verwachtte met een ongekende hulpvaardigheid van de leerlingen.Gelukkig,dat bestaat ook. Misschien,dat enkele voedselverzamelaars ook wel bij het relschoppen waren. Maar oog hebben voor de nood van anderen kan ook op die leeftijd.En waarschijnlijk met een veel prettiger gevoel......... Er was nog een berichtje,waardoor ik besefte,dat ik oud was "Cobra's gevonden onder bed". Ik dacht dat zijn slangen ontsnapt waren. Maar goed,die in beslag genomen voorraad vuurwerk kan niet meer afgestoken worden.

11 opmerkingen:

  1. Laten we ons maar vasthouden aan het goede, daar komen we verder mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, maar focussen op de goede initiatieven. Want die zijn er ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de mens is niet alleen maar of slecht of goed. Maar dat is soms moeilijk aan te voelen.
    Weer een paar cpbra s minder. Dat is goed nieuws boor de hond 👍😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk is de goedheid van mensen altijd voel en zichtbaar... We moeten ons daar maar op focussen.. Best weer een leuk bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat je buurvrouw zich een hoedje schrok .Ik hoop dat het dit uodjaar een stuk rustiger zal zijn en eigenlijk meer voor ons poeswant ze is doodsbang voor al dat geknal .Ik kan haar ook niets rustgevend geven want ik mag haar echt niet vasthouden .Mooi de inzameling voor de voedselbank .Ik heb 2 volle spaarkaarten bij Etos en dat levert 5 euro op voor de voedselbank .Ik moet nog even goed nakijken hoe ik dat kan dat kan doneren of anders even vragen in de winkel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste voedselbanken hebben een eigen banknummer.

      Verwijderen
    2. Ja dat weet ik maar ik wil mijn spaarkaarten doneren en dat werkt anders .

      Verwijderen
  6. Oef niet goed opgelet ,ik zie wat foutjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht ook aan slangen, hahaha. Maar ik heb dan ook nog nooit vuurwerk afgestoken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht ook meteen aan slangen.
    Ja, er gebeuren ook veel goede dingen, jammer dat de media daar over het algemeen minder aandacht aan besteedt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat nieuws over die leerlingen! Dat is er inderdaad ook gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen