Volgers

Volgers

zondag 5 september 2021

biblio-bus

Sinds een paar weken staat er één uur per week een bibliobus in het dorp. Helaas niet zo'n prettige tijd.Zaterdagmiddag van 14.00-15.00. Maar voor mij wel een gelegenheid om weer boeiende boeken te reserveren.Twee keer ben ik nu geweest en het valt mee met de wachtrij. Ik ga met de fiets en kan dan op de bagagedrager gaan zitten.......Het leuke is,ik kom daar mensen tegen,die ik ook regelmatig zag,toen de boekenuitleen nog in het bejaardentehuis was. Eén mevrouw zei "ja we moeten er goed gebruik van maken,anders verdwijnt deze service weer".. Er is één nadeel,weinig ventilatie. Nu is een gereserveerd boek ophalen en afstempelen maar een handeling ,die kort duurt. Voorlopig geniet ik van het afstrepen van mijn favorieten op het boekenlijstje. Zo lang ik nog mag komen in de bus. En in de toekomst,dan is er wel weer een andere oplossing.

6 opmerkingen:

  1. Ik kan me een leven zonder (bibliotheek)boeken niet voorstellen!! Fijn dat jullie die bus hebben, moment misschien niet fijn, maar alles beter dan niets. Ik las dit weekend Zondagskind van Judith Visser: mooi, ontroerend en leuk! Vervolg heb ik net besteld bij mijn bieb. Lees ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat die bibliobus maar lang mag blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn, een biebbus vind ik zoiets moois. Ben benieuwd wat je van het boek van Rutger Bregman gaat vinden, ik vond het erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoop ook dat jullie bus een soort van permanente status krijgt. Zo belangrijk; kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik dacht dat het een extra service is, maar als het een vervanging is van een heuse bibliotheekplek vind ik het toch best pover, zo 1 uurtje per week... Maar goed, het is natuurlijk wel beter dan niks.

    BeantwoordenVerwijderen