Volgers

Volgers

zondag 12 september 2021

S.F.

Mijn man vond gisteren op de rommelmarkt een oud boek "Sprong in het heelal"In de jaren '50 een bekend hoorspel. Wij waren nog te jong om te luisteren. Het boek is ook bestemd voor mijn oudere zwager.Maar ik ga het zelf wel lezen. Als kind las ik al S.F. Er bestonden hele kleine boekjes met o.a. verhalen van Jules Verne.Later werd ik fan van Asimov. Met zijn wetten van de robotica. Zouden hedendaagse ontwerpers van robots daar nog wel eens aan terugdenken?Een van mijn favorieten is nog steeds "de triffids komen". Nog wel te koop,maar steeds in voor mij te kleine letters....... In de jaren '70 gooide "waren de goden kosmonauten"mijn wereldbeeld omver. De tv-serie "ancient aliens". borduurt daar op verder. Ook iets,waar ik graag naar kijk. Bij de biblio-bus haalde ik gisteren een boek van Tijn Touber.Laat dat nu een moderne versie van het oude boek van Erich von Däniken zijn. Dat wordt smullen de komende dagen.

8 opmerkingen:

  1. Ik deel je belangstelling voor SF. En die deel ik weer met mijn zoon.
    De triffids herinner ik me ook, en het boek van Erich von Däniken heb ik ooit gehad. Uitgeleend en nooit meer teruggekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sprong in het heelal ken ik alleen van naam. Nooit gehoord of gelezen. De goden die kosmonauten was ik kwijt en heb ik laatst opnieuw gekocht, voor 20 cent

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook een s.f.-fan. Sprong in het heaal ken ik niet. Eens kijken of ik hem kan downloaden in Kobo.
    Mijn favoriet is nog steeds Dune. Vele malen leuker om te lezen dan de film.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja altijd leuk SF. Misschien kan je die kleine letterboeken net als ik wel in E reader of op tablet lezen. Ik lees alles op tablet. Gaat nog steeds prima.
    https://www.bol.com/nl/nl/p/the-day-of-the-triffids/1001004006455233/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tijdens mijn puberjaren verslond ik S.F. was er gek op... Nou, via de HBS hadden we dat niet op de leeslijst staan! Tja, er bleek toch een vooroordeel te zijn...
    Gelukkig trok ik mij daar niks van aan. Voor mij was het leerzaam en inzicht gevend.
    Veel dingen zijn in deze tijd werkelijkheid geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De titel en cover van het boek maken mij zeker beniewd naar het verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat hoorspel ken ik! Wij moesten er in de zesde klas van de lagere school een samenvatting van maken. Was superspannend. Vele jaren later kwam ik het boek tegen. Ik vond het niet zo goed geschreven, maar voor mij is het jeugdsentiment en ik heb het nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen