Volgers

Volgers

donderdag 2 september 2021

Kaas

Twee maal per week staat er in het dorp een kaaskraam. De eigenaresse is een enthousiaste jonge vrouw. Het was nog stil,dus we maakten een praatje. o.a. over afval scheiden. Ze vertelde,dat je vroeger bij de kaaspapiertjes het plastic gemakkelijk van het papier kon halen en gescheiden weggooien. Nu niet meer.....Na mijn vraag,of ze wel eens klanten met een bijenwasdoek kreeg,barstte ze los en vertelde haar "groene"plannen. De auto is heel oud en de nieuwe wordt elektrisch. Ze wil haar klanten,mits die dat willen,een herbruikbaar kaasbakje geven. Dat spaart verpakkingspapier en plastic zakjes.Ze wil milieuvriendelijker verkopen en gaat zich er nog verder in verdiepen......Maar ze vertelde ook,dat ze het stapsgewijs gaat doen. Anders zou ze door haar beleid klanten kwijtraken. Ik ben nu gemotiveerd om mijn eigen kaasdoos mee te nemen. Dat ziet ze graag en dat wist ik niet. Leuk,zulke enthousiaste jonge mensen.

7 opmerkingen:

  1. Goed idee, ze maakt het zo makkelijker voor mensen die even over de drempel moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat motiverend he om dan weer zoiets tegen te komen. Ik hoop op veel succes voor haar plannen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons komt er een kaas-eieren-fruit-noten auto langs Zal de volgende keer meteen een plastic zak waarin ik de kaas in de koelkast bewaar meenemen, want nu doe ik meteen papier weg en in de zak

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk gesprek en wat een leuke en enthousiaste kaasverkoopster lijkt me dat : )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, dit soort gesprekken. Ik zei pas ook bij de viskraam dat ik geen plastic bakje wilde, maar mijn kibbeling gewoon in een papieren zak, en dan blijkt dat ze er zelf ook graag vanaf willen, maar denken 'de klanten willen het', en 'eigenlijk moeten fabrieken dit gewoon niet meer maken'. Door het gesprek aan te gaan raken ze zich bewust van het feit dat ze zelf een belangrijke schakel zijn in het hele systeem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stap voor stap, heeft inderdaad de meeste kans van slagen.

    BeantwoordenVerwijderen