Volgers

Volgers

zaterdag 18 september 2021

rommelroute

Er is vandaag rommelroute in het dorp. Met dit prachtige weer een plezier om langs alle tuintjes en garages met ieders oude troep te lopen/fietsen. Om 7.00 tijden mijn ochtendwandeling stond er al een boekenkraampje. Gelukkig had ik nog een karretjes-munt op zak en kon ik een leuk boekje kopen.Zonet maakte ik een grotere ronde. Het ontmoeten van allerlei bekenden is zeker zo leuk ,als het zien van de vele mooie dingen. Want daarvoor moet ik me inhouden,om niet toch iets te kopen. Terwijl ik het niet echt nodig heb......Er was iemand met appels uit eigen tuin. Ik heb altijd een zak in mijn fietstas. Dus die gingen mee.Ook heb ik voor een jaar een voorraad kaarten om naar mijn penvriendin te sturen..Eenmaal thuis belde ik de tuinmevrouw. Die houdt ook van appels.Na de thee ging ik nog een tweede zak halen.Zo heb ik ook een pompoen adresje en soms zijn er courgettes en bietjes. Gewoon een doos in de tuin en het geld in de brievenbus doen...... Als ik vanmiddag naar de biblio-bus ga,kijk ik meteen of de mevrouw met notenbomen al walnoten te koop heeft.. Heerlijk,dat gescharrel.

3 opmerkingen: