Volgers

Volgers

zaterdag 25 september 2021

plaatjes

Mijn waarnemen van de wereld via de ogen is nooit zo goed geweest. Ik ben meer een mens van geluiden,woorden en vooral geuren. Dat merkte ik als kind al. De Donald Duck lezen ging nog net. Maar echt stripboeken met voor mij verstopte humor,daar snapte ik niet veel van. Als de andere kinderen stripboeken lazen en af en toe grinnikten,was ik verdiept in een boek met woorden.......Zo krijg ik regelmatig appjes met aan het einde van de tekst een stel emoticons.Ik ben gestopt met me afvragen,wat daar voor boodschap in verborgen zit.Ik weet,dat het vriendelijk bedoeld is........Laatst kocht ik online een tweedehands boek over onze milieu impact. Voor mij een boeiend onderwerp. Ik had al iets gelezen van die schrijfster.Doorbladerend zag ik het al. Veel voor de meeste mensen verhelderende tekeningentjes en schema's. Voor mij een puzzel,wat er precies mee bedoeld wordt. Ik lees nu de bladzijden met tekst,de rest geloof ik wel.Jammer. Als ik het boek in een boekhandel doorgekeken had,was het blijven liggen. Nu merk ik wel,wat ik er van opsteek

9 opmerkingen:

  1. In mijn ogen ben je een bijzonder mens met veel werkelijke wijsheid !
    Ik wens je een heerlijk weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, dat dat bij jou zo werkt. Ik zit erg visueel in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daarom kun jij prachtige foto's maken en ik gewone kiekjes

      Verwijderen
  3. Ik kan gelukkig alle kanten op. Maar inteeressant om te lezen dat anderen daar anders in staan. Maar wel logisch er is geen grassprietje gelijk aan een ander grassprietje dus ook wij mensen niet. Lang leve het kleine verschil En een lachebek ikoontje zal ik dan maar achterwege laten he. hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat geloof ik niet, maar ik hou helemaal niet van strips.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is jammer, maar aan de andere kant heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Er zijn genoeg mensen die juist dankzij de plaatsjes de tekst snappen. Vaak zijn dat ‘beelddenkers’.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben een beetje van beide teams. Moeilijke woorden en namen uit andere talen kan ik alleen onthouden als ik ze ook heb gelezen. Schema's daarentegen vind ik ook lastig, die begrijp ik pas vaak na veel puzzelen of ik snap ze helemaal niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, ik dacht al wat komt dat plaatje mij bekend voor. Ik heb dat boek een tijdje terug ook gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben juist een beelddenker en kan dingen veel beter begrijpen als ze in plaatjes of schema’s staan. Ik las daar laatst een artikel over en toen herkende ik pas veel uit mijn leven qua begrip, manier van leren, misverstaan ed. Heel interessant en jammer dat ik dat nu pas weet, ik ben inmiddels 60.

    BeantwoordenVerwijderen