Volgers

Volgers

donderdag 30 januari 2020

gezonde bejaarde

Vanochtend ging ik naar de dierenarts voor de jaarlijkse gezondheidscontrole en inentingen. Met haar tien jaar is Merle gezond bevonden. De achterhand was iets stijf. En ik kreeg een tip om met keukenpapier dagelijks de tandplak weg te halen. Want ze begon wat te ruiken uit haar bek.
Het enige puntje was Merle's gewicht. Ze was twee kilo afgevallen. Dat zou op haar leeftijd op een iets mindere nierfunctie kunnen wijzen. Het urineonderzoek daarnaar stel ik nog even uit. Kijken wat een beetje meer eten en eens wat extra vlees of een eitje doet. De vorige keer vond ik haar eigenlijk een beetje zwaar.
Met een paspoort vol stempels is ze reisklaar. Om weer in het voorjaar met mijn man mee te gaan.

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig geen echt slechte berichten over jullie lieverd .Wat een leuke foto

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We geven onze hond vaak een klontje boter of eendevet in het voer zo want ze heeft snel een droge jeukerige huid. En echte botten krijgt ze voor tandplak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat alles goed was, en hopelijk herstelt haar gewicht zich vanzelf weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverd! Fijn dat ze weer gezond bevonden is!

    BeantwoordenVerwijderen