Volgers

Volgers

zondag 19 januari 2020

fijne dag



Gisteren begon goed. Ik fietste met Merle in het donker en opeens begon een merel te zingen. De eerste keer van dit (voor)jaar. Zo mooi, ik ben even blijven luisteren. De tuinmerel is nog niet zo ver.
In de middag was er een vrouwencirkel. Een vriendin van me is zo'n groep begonnen. De eerste bijeenkomst kon ik er niet bij zijn. Het waren een paar vrouwen, die elkaar niet kenden. Wel eens de naam van de ander hadden gehoord, maar daar bleef het bij.
Maar wat een fijne sfeer. Iedereen kreeg "spreektijd", die hield het stenen hartje vast. Zo werd er ook echt geluisterd naar elkaar. Tijdens het theedrinken was er weer het gewone gekakel . Maar luisteren in een groep kan dus. We eindigden met een mooie meditatie.
Thuisgekomen had ik echt trek in een lichte gezonde hap. Selderijsalade en een klein linzenpotje. Mijn hoofd was nog vol van het intense luisteren. Dat werd vroeg naar bed en heerlijk slapen.

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Alles wat gezegd wordt, komt niet naar buiten. Mensen kunnen hun zorgen voorleggen. Anderen hebben mogelijk suggesties. In ieder geval wordt er geluisterd, wat in het dagelijks leven minder gebeurt. Daarnaast gewoon gezellig

      Verwijderen
  2. Mooi! Ik ben een paar keer naar een spirituele groep geweest, daar lijkt het een beetje op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kan je blij worden van die merels, hè? Soms zet ik het raam een stukje open. Hoewel het koud is, lijkt het dan toch net lente.
    Zo'n vertelcirkel heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ik vind het erg moeilijk om mijn mond zo lang dicht te houden... :-)Doet me denken aan die aflevering van Ab Fab, waar Edwina en Patsy rollend over de grond vechten om de vertelstok. Ja, echt naar elkaar luisteren is wel bijzonder
    in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zat ook al een merel te zingen op het boompje voor ons huiskamerraam. Hij ruikt het voorjaar denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig om zo'n merel te horen ,ik kan daar ook heel stil naar luisteren .Het lijkt me mooi zo'n cirkel maar ik zou niet open durven zijn ,toch te bang dat mijn verhaal wel naar buiten gebracht zou worden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Merels zijn prachtig. Zo'n cirkel lijkt me bijzonder, vooral het vertrouwen in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder zo'n vrouwenkring. Dat lijkt me heel waardevol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk geluid en iedere merel fluit uniek!

    BeantwoordenVerwijderen