Volgers

Volgers

dinsdag 28 januari 2020

water



Terwijl ik zit te ontbijten, luister ik naar het geluid van de regen. Water gaat er weer genoeg vallen hier de komende dagen. Ik ben benieuwd, of er deze zomer weer droogte komt.
Over water leerde ik uit het boekje "de mens is geen plaag". Dat het tekort aan drinkwater misschien wel het grootste probleem wordt in deze eeuw, dat wist ik niet. De media brengen voornamelijk berichten over CO2.
Al eerder las ik in "de verborgen impact" over het niet zichtbare deel grondstof,energie en water van allerlei producten, die we gebruiken. En de grote hoeveelheid water, die een kilo vlees of een katoenen shirt kost. Maar soms moet ik iets vaker lezen, voor het helemaal tot me doordringt.
Na het lezen van zulke boeken, vraag ik me af, wat ik kan veranderen in mijn gedrag. Misschien nog minder vlees eten. Kleding koop ik niet veel en vaak tweedehands. Het dagelijks waterverbruik kan ik onder de loep nemen.
Vroeger gebruikten we voor wc en wasmachine putwater. Maar putten en emmers tillen gaat niet meer. Dus op zoek naar andere mogelijkheden.

7 opmerkingen:

  1. Een waterpomp in de put kan vrij makkelijk als die goed toegankelijk is,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb ik ook aan gedacht. Maar het tillen naar binnen blijft en dat is ook een probleem.

      Verwijderen
  2. Ik herken dat sommige dingen langzaam doordringen. Ik heb dat ook. Wat betreft het water, ben ik nu wel blij dat het flink regent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb nog altijd een emmer in de badkamer om douchewater op te vangen als het nog niet op temperatuur is. Dat water gebruik ik dan weer om de kleine boodschap door te spoelen. In de keuken let ik ook op mijn waterverbruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stukje bewustwording weer, dankje! Ik ga er zeker iets mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit zet me wel aan om over mijn watergebruik na te denken. Want dat kan beter.

    BeantwoordenVerwijderen