Volgers

Volgers

zondag 5 januari 2020

vroeger

Een vriendin van me verblijft in het buurtzorgpension. Vanochtend ging ik op bezoek. Ze oogde fitter dan de vorige keer. Toen was het net een lamgeslagen vogeltje.
Zij heeft op het gebied van eigen gezondheid heel andere opvattingen als ik. Het gaat een ander niet aan, wat ze heeft en ze praat er liever niet over. Dat maakt het voor bezoek moeilijker. Wat kun je wel en niet aankaarten. Daardoor zag ik een beetje tegen het gesprek op. Laveren tussen belangstelling tonen en niet echt vragen , hoe het gaat.
Waar ze wel heel open over was is, dat haar bij de operatie "een poot is uitgedraaid". Letterlijk. Door haar hypermobiliteit heeft men te hard gesjord aan de heup en werd ze met een been met een beschadigde zenuw wakker. Krachtsverlies en niet zonder rollator lopen. Triest zoiets, het is niet de eerste medische misser bij haar.
Maar we hebben gezellig zitten praten over vroeger. Voornamelijk alle leuke dingen, die plaatsvonden op "de huishoudschool"waar we beiden lesgaven.
Ze wil geen mobieltje aan, heeft geen whatsapp of e-mail dus contact opnemen met haar gaat niet. Ik zal wel kijken, wannneer ik weer op de gok naar het zorgpension fiets.

4 opmerkingen:

  1. Wat naar voor haar. Maar ook moeilijk voor jou om met haar te praten. Wel fijn dat je toch weer gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je naar haar toe bent gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kunst is dan inderdaad om neutraal terrein te vinden waar je je allebei in kunt vinden. Fijn dat het toch een gezellig bezoekje was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien vind ze een kaartje krijgen wel leuk. Dan heb je toch contact.

    BeantwoordenVerwijderen