Volgers

Volgers

donderdag 2 januari 2020

eigen youtube



Soms zit ik zomaar stil al of niet met thee en surf door mijn eigen YouTube. Van de ene herinnering naar de andere link. Als ik dat proces niet stuur, komen de wonderlijkste verhalen na elkaar.
Ook op het gebied van kennis heb ik dat. Er gebeurt iets of iemand vertelt iets en floep daar volgt een link. Mijn man roept af en toe "stop mevrouw google". Vroeger met lesgeven was deze eigenschap gemakkelijk. Een leerling vroeg iets en meestal rolde er wel een antwoord uit. Vaak beginnend met "ik las eens..."Want dat is het fijne van veel lezen.
In een gesprek is het wel eens lastig. Want wat voor mij een logische link is, klinkt voor een ander als een onbegrijpelijke gedachtesprong. Daar vergeet ik een enkele keer rekening mee te houden. Ook houd ik me regelmatig in, om niet een stortvloed aan opborrelende feitjes over de gesprekspartner uit te storten. Moeilijk, zeker als ik enthousiast ben.
In gedachten zie ik mijn oma met de handen in de schoot stil in een stoel zitten. Toen wist men niets over computers of hersenprocessen. En noemde men zoiets gewoon mijmeren.

3 opmerkingen:

  1. Ja, gedachtensprongen zijn wonderlijk. Maar vaak een teken van grote creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mijmeren! Daar houd ik van. Dat doe ik elke dag tijdens mijn 30 minuten koffiepauze 's ochtends. Dat zit ik en kijk en mijmer voor me uit.

    BeantwoordenVerwijderen