Volgers

Volgers

woensdag 22 januari 2020

spullen

Er wordt weer meer geconsumeerd las ik op een nieuwssite. "En de aarde dan?"is mijn eerste gedachte. Wij hebben altijd eenvoudig geleefd en dan vergeet ik soms andere standpunten.
Zo begint een vriendin vrijwilligerswerk bij een instantie met ook een kringloopwinkel. Omdat hier alles gebruikt en gerepareerd wordt, kan ik haar niet veel meegeven voor dat winkeltje.
Een andere vriendin moest lachen om een foto. Daar stond ik op met een rugzak van zo'n 20 jr oud "Dat oude tasje" Mijn man repareerde de riem en de rugzak gaat elke week mee naar yoga.
Gelukkig komen er steeds meer mensen, die eenvoudig leven. Ik kom ze tegen op internet of lees er over. We zijn niet meer de "vreempies"van vroeger. Zo lees ik nu "leven van de lucht"van Gerhard Horman. Een feest van herkenning, ik zit regelmatig glimlachend te knikken.
Voor mijn gevoel heb ik genoeg. En ik voel me rijk. Materieel gezien en op welzijn gebied. Helaas groeit daar de economie niet van

4 opmerkingen:

  1. Hartstikke goed! Bij mij uit beperkte middelen geboren, maar ik hou erg van hergebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik al iets zie vraag ik me altijd eerst maar eens af of ik het wel nodig heb, dan is de keuze snel gemaakt. Zelfs in de kringloopwinke l

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerbied en dankbaarheid voor wat is, is vervullender dan nieuw, nieuw, nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat apart eigenlijk. Dat is dan zeker vooral online? Omdat je toch ook hoort dat steeds meer winkels het niet redden?

    BeantwoordenVerwijderen