Volgers

Volgers

vrijdag 19 augustus 2016

augustus

Het is goed te merken, dat de dagen weer korter worden. In de ochtend fiets ik vaak bij zonsopkomst. Het is koel en er lijkt een vleugje nazomer in de lucht te hangen. Ook is er de geur van uitgebloeide planten
 
 
Maar in de middag is het echt augustus-warm. Ik loop meestal met de hond, als er nog wat schaduw is. Zowel voor mens als hond is dat lekker koel.
In deze tijd van het jaar zijn er veel jachten op het water, groot en klein. Vooral die oude houten zeilboten vind ik mooi. Soms zwaaien de mensen, als ze dicht langs de oever varen. Voor hen behoor ik tot het vakantielandschap.
 
 
Merle is een halve griffon. Een ras, dat volgens internet-informatie niet dol is op warmte. Dat is goed te merken. Bij rennen of spelen duikt ze steeds even het water in om af te koelen. Om vervolgens weer met nieuwe energie verder te gaan. Als mijn man gaat fietsen, laat hij haar altijd even zwemmen , zodra hij bij het kanaal is.
 
 
Vorig jaar ben ik zelf nog een paar keer het water in gegaan. Nu kwam het er niet van.
 
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Lekker is dat voor Merle. Warmte is iets naars als je het slecht verdraag. Voor een mens, zal voor een dier ook wel zo zijn.
    Zou het water schoon genoeg zijn voor jou om on te zwemmen. Lijkt me heerlijk Izerina.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je weer bent begonnen. Blogspot werkt zoveel beter en makkelijker dan Zeelandnet! Ik plaats er op donderdag ook altijd mijn blog. En het mooie is dat je het van te voren kunt klaarzetten. TOOS

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen