Volgers

Volgers

zondag 14 augustus 2016

vreemd...op de vroege ochtend

Toen ik aan kwam fietsen, zag ik de rode lichten van de brug. Maar heel vreemd ,er was maar een deel van de slagbomen dicht. Bovendien was er geen boot te bekennen.
Een eenzame racefietser stapte af en sprak met de brugwachter via de microfoon. Een andere fietser waagde het en reed gewoon de brug over. Toen ik later terugkwam ,was alles in orde. Er zijn daar wel vaker storingen ,die oponthoud geven.
 
 
 
Een eind verder hoor ik aan de overkant een auto stoppen met piepende banden. Er wordt ronkend gas gegeven en weer piepend gestopt. Er klinkt het dichtsmijten van een autodeur en een man begint te schelden. Verstaan kon ik hem niet. Een vrouw hoor ik "nee,nee"roepen.
Ik heb getwijfeld of ik 112 zou bellen. Maar zien kon ik niets. In deze voornamelijk visuele wereld zegt zo'n melding over iets horen weinig. Bovendien kan ik zonder zicht gemakkelijk fout interpreteren. Ik hoorde geen gehuil of "help" geroep en ben maar doorgefietst.
Ik controleerde net nog even de P2000 meldingen ,maar niets te zien. Dan hoop ik , dat alles goed afgelopen is.

1 opmerking:

  1. Het gebeurt regelmatig dat iemand of een stel de auto doelbewust in de plomp rijdt.
    In Rotterdam op het Noordereiland zag ik dat vanuit de verte. Ik hoorde dat het een bejaard echtpaar was Ze hadden vooraf gekibbeld. Op die plek is het nu onmogelijk gemaakt om dit te herhalen.
    Triest zoiets

    BeantwoordenVerwijderen