Volgers

Volgers

zaterdag 13 augustus 2016

water

Zoals andere mensen iets hebben met de zee of het bos, zo trekt mij een binnenwater. Rivier, kanaal, meer of beekje. Als het maar een oever heeft, liefst gras. Het geeft me rust en energie tegelijk.
Gisteren fietste ik met plezier langs het kanaal. Boodschappen doen wordt een uitje. Toen ik nog werkte, nam ik vaak op de terugweg het pad langs het water. Alle drukte verdween dan uit mijn hoofd.
 
 
Een enkele keer fietsen we naar de Schelde. Ook daar is het heerlijk zitten, buiten het toeristenseizoen. Kijken naar het ritme van de golven. De zilte lucht ruiken.Vroeger ging ik er regelmatig zwemmen met de hond uit die tijd. Veel rustiger dan het strand.
 
 
Maar één van de mooiste mijmerwatertjes is het poeltje bij de boerderij in Frankrijk. Het is daar helemaal stil. Op het geluid van kikkers en insecten na. Soms vergat ik er de tijd, zo werd ik opgenomen in de omgeving. En Merle, die ploeterde wat in het water.
 
 
Water, de bron van alle leven. In al zijn vormen Ik ben blij, dat ik er vlak bij in de buurt woon.
 
 
 
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er weer bent Izerina. En makkelijker om reacties te geven. Op het Zeelandnet was als gast inloggen best lastig.

    Je gaat weer bij mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eens met Lot. Water is een eeuwigheidsgevoel voor mij, woon aan een gracht, vlak bij de dijk. Rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In Zeeland is het water gelukkig nooit echt ver weg. Het bos is prachtig, maar af en toe de zee zien maakt intens blij <3
    Wat leuk dat je weer blogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben dol op kanalen, heerlijk om te wandelen met mijn hond, toen mijn man nog leefde gingen we altijd op vakantie in de buurt van een kanaal, twee jaar geleden nog het kanaal van Nantes naar Brest ook een aanrader. Ik woon niet zo ver van van het Canal la Marne a la Saône ook prachtig!
    Groet Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij dat laatste kanaal hebben wij ooit eens op een camping gezeten.

      Verwijderen
    2. 😀 Er zijn hele leuke Municipal Campings!

      Verwijderen
  5. Water...zee...een watertje.....poel....altijd fijn om er te zijn. Het is gek, een bos, bomen...park...geeft mij dat gevoel niet. Ik ben hier geboren, bijna vlakbij de Schelde...dat zal de reden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, vooral de Nederlandse rivieren. De kanalen waren er in mijn jeugd om te leren vissen van m'n vader ('t is niet gelukt, niets voor mij). In mijn laatste baan had ik de hele dag uitzicht op de Oude Maas en tegenwoordig wonen wij aan de Maas, waar je prachtige fietsroutes langs hebt.
    Groet, Geraldine
    geraldinesleven.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee wat leuk, ik zie dat je weer blogt.
    Wat heeft water een aantrekkingskracht, hè? Vind het ook heerlijk om langs de Maas te zitten en naar de boten te kijken. Of zelf in een boot te zitten, en het leven aan me voorbij te zien trekken. Water kalmeert!

    BeantwoordenVerwijderen