Volgers

Volgers

vrijdag 26 augustus 2016

ontwaken

Heel vroeg vanochtend luisterde ik naar de nacht. Het was stil. Ergens kermde een kat. Een zacht windje waaide over bed en bracht verkoeling. Ik moet toch ingeslapen zijn en werd wat laat wakker. Dat werd een dorpsronde, want aan de dijk loopt op die tijd iemand met blafhonden.
Vergeleken met de slaapkamer was het verfrissend buiten. Er hing een lichte nevel. Voor mij lijkt het dan net, alsof de wereld zich een beetje terugtrekt. En ik als reactie ook.
Thuis zette ik de buitendeuren open om door te waaien. Deze hond is gelukkig nog nooit de straat op gerend. Ze lag gewoon in de tuin
 
 
Er wacht een lijstje met kleine klusjes. Dat werk ik op het gemakje af. Maar eerst wacht de buur-poes. Die loopt kermend om me heen, als ik binnenkom.  In afwachting van haar bakje vlees.
 
 
 

3 opmerkingen: