Volgers

Volgers

zondag 21 augustus 2016

voorproefje

In de wetenschap, dat mijn rondje in de milde regen was, luister ik naar een kletterbui. Het ruist,borrelt en gorgelt. Met de wind er bij, lijkt het wel een voorproefje van de herfst.Dat maakt het binnen knus. Een lampje en kaarsje aan en een lekker ontbijt.
 
 
Het is zondag stilte. Dan kan ik zomaar zitten mijmeren. Merle in de stoel er naast.
 
 
Het was gisteren een bijpraat-dag met vriendinnen dichtbij en ver weg. De kleine smurf, die bij ons was tijdens de ziekenhuisopname van mijn vriendin, was blij me te zien. Maar ik hoorde, dat hij niet meer richting ons huis wil lopen. Bang om weer te moeten logeren.
's Middags belde ik wel een uur met mijn vriendin in Suriname. Het fijne van gratis bellen, is dat je uitgebreid over alles praat. Alsof je bij elkaar op de thee bent. Vroeger propten we de belangrijkste informatie in 10 minuten. Nu vertelt ze ook over haar tuin, wisselen we recepten uit. De gewone dagelijkse dingen.
 
 
Ze had een foto van mij op Facebook gezien. "Ik had zo maar even bij je willen zitten" zei ze. Dat zal er wel niet meer van komen. Ik weet nog, dat ik haar jaren geleden naar de trein bracht. Ze had hier een paar dagen gelogeerd. Ik had toen het verdrietige gevoel, dat we elkaar niet meer zouden zien. Maar gelukkig is er al een jaar lang gratis bellen in het weekend. Toch een beetje bij elkaar op visite zijn

1 opmerking:

  1. Dat lijkt me zo'n naar idee, dat je bijna zeker weet dat je elkaar niet terug zult zien. Gelukkig maar dat jullie gratis telefonisch contact kunnen hebben.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen