Volgers

Volgers

donderdag 27 december 2018

categorie 1





Vuurwerk uit de categorie 1 mag het hele jaar verkocht en afgestoken worden. Onderzoek naar decibellen toont, dat sommige "leuke dingetjes" even veel geluid maken als zwaarder vuurwerk. Door die "lol"werd ik heel nijdig gisterenavond.
Er waren al zeker tien zware knallen geweest gisterenavond. Merle liep bang rond. Ik had haar gelukkig net een half diazepammetje gegeven. Want daar begon het te knetteren in de tuin naast ons. De buurjongen, een vent van dertig ,stak gezellig vuurwerk af met zijn jonge neefjes.
Ineens werd ik woedend. Gooide de deur open en riep:"stelletje aso's, het is nog geen oudjaar". Waarop de buurjongen zei, dat het maar categorie 1 was. Ik antwoordde, dat ik wist dat het toegestaan was. Hetgeen niet betekende, dat je geen rekening hoefde te houden met de vele honden in de buurt.
Ik snap de buurvrouw, de oma niet. Maar het buurmeisje, de moeder kocht en gaf het vuurwerk aan haar nog jonge kinderen. Wat geef je dan voor voorbeeld? En de buurjongen had 15 jaar geleden een plan bedacht om onze vorige, zeer bange hond van zijn vuurwerkangst af te helpen. Is hij wel veranderd.
De kleinkinderen blijven nog een nacht logeren. Ik hoop, dat hun vuurwerk nu op is. Van mij mag er een algeheel verbod op alles, dat knalt komen.

2 opmerkingen:

  1. Het valt hier nog mee. Maar hoorde wel van mijn vriendin verhalen dat er bij haar al flink geknald wordt, zij heeft een hond die ook doodsbang is voor vuurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreselijk dat soort mensen ,zo ongelooflijk asociaal. Ooit een buurvrouw gehad die haar zoon en zijn vrienden opstookte om ons te zieken ,onze hond was panisch en die moest ik ook pillen geven maar nog liet hij van angst alles lopen .Van mij mag het helemaal verboden woorden .Straks zitten we met een poes die zich in het kleinste hoekje achter de wasmand verstopt als een zielig hoopje ellende .Ik zal blij zijn als de jaarwisseling voorbij is .

    BeantwoordenVerwijderen