Volgers

Volgers

zondag 30 december 2018

terugkieke





Regelmatig hoor en lees ik, dat mensen terugkijken op het afgelopen jaar. Ik probeerde het ook, maar dat lukte niet zo goed. Ik merkte, dat ik gewoon in het nu leef en dat wat gebeurde is weggezakt. Ik krijg er ook weinig gevoel bij.
Natuurlijk waren er goede gesprekken, leuke uitjes. fijne wandelingen. Was ik een deel van de zomer een zombie door slecht slapen. Maar dat is geweest allemaal. Het omgekeerde heb ik ook. Weinig goede voornemens, me niet druk maken over wat ik denk, dat komt. Het enige goede voornemen is nog wat schaven aan mijn geduld. Dat is al toegenomen, maar meer is wel prettig.
Ik wens ieder voor het komend jaar de "gereedschappen" om dat wat komt te omarmen.

3 opmerkingen:

  1. Terugkijken doen we allemaal wel denk ik .Goede voornemens doe ik niet aan en wat komt in 2019 wacht ik maar af .Ik wens jou een mooi en gezond 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik dat zo lees kan ik wel wat van jou gebruiken. Ik kan eindeloos terugdenken en analyseren.
    Alle goeds voor jou x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik vroeger wel eens zo'n nieuwsoverzicht keek, dacht ik ook alleen maar... oh ja, oh ja, oh ja... had het nooit meer geweten. Ja, de grote dingen wel maar al die andere gebeurtenissen? Echt niet. Net als met mijn eigen leven ja ;)

    BeantwoordenVerwijderen